Fikk hederspris under en av bransjens viktigste prisutdelinger
– Veien hit har vært lang, og til tider vanskelig.
Som vi skrev om i forrige uke stakk OlssønBarbieri av med gull i ADC-awards i klassen pakningsdesign, for deres jobb for den italienske ginen Avamposto Gin.
Men det viste seg at det stoppet ikke der.
Byrået mottok også utmerkelsen Best Boutique Design Studio of the Year 2024, samt Gold Cube ADC Best of Category packaging for den samme ginen.
Så altså til sammen tre gull på én kveld.
– Betyr mye for oss
Henrik Olssøn var til stede for å motta prisen i Gotham Hall.
– Det betyr mye for oss å motta dobbelt gull for dette prosjektet, samt og å motta utmerkelsen som beste studio i ADC, som vi regner som en av bransjens mest prestisjetunge og seriøse plattformer, med et internasjonalt og faglig høyt nivå, skriver Henrik Olssøn i OlssønBarbieri til KOM24.
Byrået består av tre personer og ble startet opp i 2005.
De kaller seg spesialister på identitet og pakning innen mat og drikke og jobber for både norske og internasjonale kunder.
– Det er merkevarestrategi, historiefortelling og design vi fokuserer på i livet, så vi er takknemlige for at vi høster noen priser, sa Henrik Olssøn til KOM24, da han ble intervjuet om shortlist-plassene.
Da kunne han fortelle at de har vunnet internasjonale priser hvert år siden 2009.
Jobbene de vant for er altså i klassen for pakningsdesign for Avamposto Gin, hvor de har tegnet den visuelle identiteten.
– Det er viktige prosjekter for oss begge to. Avamposto var en teknisk utfordring hvor vi pushet grensene for hva som er mulig å oppnå i etikettproduksjon, sa han.
Byrået jobber i dag omtrent 50/50 med norske og utenlandske oppdragsgivere.
– Veldig takknemlig
– Veien hit har vært lang, og til tider vanskelig, men vi er veldig takknemlige for alle de som har bidratt i prosjekter og jobbet med oss i løpet av årene, skriver han til KOM24.
Nylig ble byrået utvidet med Tya Amelia som partner og Design Director i OB. Planen er og å utvide teamet ytterligere.
– Da føles timingen for disse utmerkelsene veldig god, skriver han.
Byrået stakk og av med gull i Dieline Awards for kort tid siden, også det for Avamposto gin.
De var og nominert for en jobb for Kokkeløren i klassen visuell identitet i New York, men den nådde ikke opp.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no