Erika Barbieri (Creative Director).Tya Amelia (Design Director).Henrik Olssøn (Managing Director)

OlssønBarbieri sikrer norsk gull i New York

Ble eneste norske vinner. 

Publisert Sist oppdatert

Denne uken har One Show blitt arrangert i New York, og som KOM24 har skrevet om før har det vært en rekke norske vinnersjanser.

Både TRY Design, Bleed og Snøhetta var på shortlist og denne uken ble det klart om noen av dem fikk edelt metall med seg hjem.

Den som kom best ut av det var OlssønBarbieri, som hadde to jobber på shortlist.

De stakk av med Norges eneste gull, denne gangen i klassen pakningsdesign, for deres jobb for den italienske gin-en Avamposto Gin.

Byrået består av tre personer og ble startet opp i 2005. 

Designjobben for denne Gin-flasken kan bli en vinnerjobb for OlssønBarbieri.
Denne designjobben sikret OlssønBarbieri gull i New York

De kaller seg spesialister på identitet og pakning innen mat og drikke og jobber for både norske og internasjonale kunder. 

– Det er merkevarestrategi, historiefortelling og design vi fokuserer på i livet, så vi er takknemlige for at vi høster noen priser, sa Henrik Olssøn til KOM24, da han ble intervjuet om shortlist-plassene.

Da kunne han fortelle at de har vunnet internasjonale priser hvert år siden 2009.

Jobbene de vant for er altså i klassen for pakningsdesign for Avamposto Gin, hvor de har tegnet den visuelle identiteten.

– Det er viktige prosjekter for oss begge to. Avamposto var en teknisk utfordring hvor vi pushet grensene for hva som er mulig å oppnå i etikettproduksjon, sa han. 

Prosjektet ble presentert under LuxePack i Monaco i oktober er også nominert for priser i Dieline Awards og Visuelt.

Byrået stakk og av med gull i Dieline Awards for kort tid siden, også det for Avamposto gin.

De var og nominert for en jobb for Kokkeløren i klassen visuell identitet, men den nådde ikke opp. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS