Bjørn Gulden og Adidas blir ny sponsor for Friidrettsforbundet.
Bjørn Gulden og Adidas blir ny sponsor for Friidrettsforbundet.

Adidas skal sponse friidrettsforbundet

Skal være tidenes største avtale for Friidrettsforbundet. 

Publisert

– Ved å danne et team med Norges suksessrike utøvere vil vi også styrke Adidas sitt varemerke og vår synlighet på alle friidrettsarenaer og -konkurranser i verden. Som nordmann er jeg veldig stolt over vårt samarbeid, og gleder meg veldig til å feire mange fremtidige seirer og suksesser, uttaler Adidas-sjef Bjørn Gulden, til Friidrettsforbundets egne nettsider.

Adidas har i dag offentliggjort et langsiktig partnerskap med Norges Friidrettsforbund, med start 2025 og varighet i åtte år framover. 

Det er Puma som har hatt avtalen til nå. Også da var Gulden involvert, da som Puma-topp.

– Det er en stor avtale som er mye dyrere enn da jeg signerte dem hos Puma. Men det har de også fortjent. Jeg tror det blir veldig bra, sier Gulden til VG.

Friidrettspresident Anne Farseth er meget fornøyd med inngåelsen av det hun karakteriserer som en stor og spesielt betydningsfull samarbeidsavtale for norsk friidrett.

Alle kjenner Adidas sin historie og posisjon i internasjonal friidrett og idrett. Denne avtalen gir oss de beste forutsetningene for å befeste vår sportslige suksess og en solid grunnmur for fremtiden, uttaler Anne Farseth.

Generalsekretær Kjetil Hildeskor i Norges Friidrettsforbund sier til VG at dette er den største avtalen friidrettsforbundet har inngått noengang.

– Ja, det tror jeg faktisk det er, sier han.

 understreker viktigheten av at avtalen løper over flere år.

Til egne nettsider sier han: 

– Utøverne våre har i flere år prestert på topp internasjonalt nivå. Partnerskapet med Adidas vil bidra til å forsvare denne posisjonen i mange år fremover

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS