BookBeat Norge dobler staben
Ansetter markedskoordinator og kurator for det norske markedet.
– Med Marte og Julianne om bord er vi godt rigget for ambisjonene vi har for Norge de neste årene, sier Director Business Development i BookBeat Norge, Marianne Vågan, i en pressemelding.
Selskapet dobler i størrelse med ansettelsene av Marte Brunelius og Julianne Fjær.
– Det skal sies at vi også har 150 andre kollegaer i Stockholm som vi drar nytte av hver eneste dag, men det er likevel litt ekstra stas når vi nå får en hundre prosent økning av flinke folk på det norske teamet.
Fjær startet som Markedskoordinator i januar og kom fra stillingen som Junior Social Media Specialist hos abonnementstjenesten Goodiebox i Danmark.
– Det er utrolig spennende å bli tatt ut til å være med på det norske BookBeat-laget. Det digitale markedet vi opererer i har fremdeles mye potensiale og jeg synes det er fantastisk å kunne bidra til å gi flere mennesker mulighet til å lese og lytte til gode historier gjennom tjenesten vår.
Fjær blir dermed den andre personen på det norske markedsføringsteamet sammen med Thea Sørum, som har hatt rollen som markedsansvarlig siden lansering i fjor.
Brunelius er godt kjent med den norske forlagsbransjen etter over 12 år i AdLibris. Hun får blant annet ansvar for kurateringen av den norske katalogen i stillingen som Content Performance Specialist.
– BookBeat har en skikkelig herlig kultur og er en gjeng med engasjerte, flinke og varme folk i et innovativ miljø av bokelskere som jeg gleder meg over å være en del av.