Amedia og Schibsted inngår samarbeid med Adnami.
Berit Roald/Gorm Kallestad/NTB
Schibsted og Amedia inngår annonseavtale med Adnami
Skal levere annonser med
høy påvirkningskraft og rekkevidde på tvers av Norden
-Disse partnerskapene har vært svært etterspurte av annonsører og byråer som ønsker å strømlinjeforme høytpresterende reklameprogrammering på skala. Vi har nå full rekkevidde over hele Skandinavia – noe som er en betydelig milepæl, sier Peter Østrem, Adnamis nordiske markedssjef i en pressemelding.
Ad tech-selskapet Adnami har blitt godkjent av Schibsted og Amedia, den største mediegruppen i Norden, for å levere sine formater.
Med kontorer i København, London, Paris, Hamburg, Stockholm og Helsingfors, jobber teamet med en mangfoldig kundebase, inkludert Amazon, American Express, BMW, Disney, Heineken og Samsung.
– Å jobbe med Adnami og tilby førsteklasses formater til det programmatiske markedet er noe vi har sett fram til en stund. Ambisjonen vår er å gjøre det enklere for byråer og annonsører å kjøre kampanjer med førsteklasses formater på tvers av markeder og utgivere, sier Martin Frost, Head of Digital, Data & Programmatic hos Amedia i pressemeldingen.
Også i Schibsted ser de fram til samarbeidet.
– Vi ser fram til å tilby enda mer effektive kampanjer på tvers av vårt utvalg av førsteklasses kontekster og levere optimale resultater for merkevarer og bedrifter over alle fire nordiske markeder, sier Tonje Pettersen, Programmatic Solutions Manager hos Schibsted.