Adnuntius etablerer konsernledergruppe
Adnuntius etablerer konsernledergruppe, og gir Henrik Hernes ansvaret for produktet og Lasse Fosshaug ansvaret for salget.
Teknologiselskapet Adnuntius jobber med løsninger som hjelper publisister og mediekjøpere med å optimalisere annonseinntekter og øke effektiviteten.
Nå strukturerer selskapet seg for vekst og etablerer konsernledergruppe.
– Lasse og Henrik har vært med oss i to år, og har gjort seg sentrale i og viktige for selskapet fra første stund. I kombinasjon har vi dyp innsikt i hvordan både publisister og mediekjøpere jobber, og dette er kompetanse jeg ønsker å ha i ledelsen av selskapet, på tvers av våre markeder, sier administrerende direktør Stian Remåd.
Fosshaug får tittelen Chief Commercial Officer (CCO), mens Hernes tar tittelen Chief Product Officer (CPO).
Hernes har flere års erfaring som rådgiver og programmatisk ansvarlig i Mediacom, Amidays og senest Try Opt. Han var gjennom stillingen i Try også med på å bygge opp konseptet C-ALT, som er Adnuntius sitt viktigste satsningområde i dag.
– Dette startet som et initiativ mellom Adnuntius og Try, der målet var å skape en mer effektiv og transparent markedsplass for annonsekjøpere og -selgere, sier Hernes.
Fosshaug var tidligere digital direktør i Amedia og hadde ansvar blant annet for konsernets programmatiske annonsevirksomhet.
Han har også vært involvert i markedsplassen fra et tidlig stadium, da gjennom testing av plattformen sammen med Try.
– Vi har hatt god vekst, og har ambisjoner om å vokse enda raskere videre, og med strukturen vi nå har er vi godt rigget for dette. Vi er nå live med kvalitetspublisister i hele Norden og har kunder som kjøper reklame i Norge, Sverige, Danmark og Finland, sier Remåd.
Adnuntius har sitt hovedkontor i Oslo og opererer også i Sverige, Danmark, Tyskland og Australia.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no