Journey-sjef selger seg ut av Spillexpo
– Salget vil bety at jeg kan fokusere mer på min jobb i Journey Group, som står foran både utfordringer og muligheter i 2023.
– Spillexpo har vært min baby ved siden av Journey, og det er så klart rart å selge seg ut fra noe man var med på å starte. Likevel tror jeg det er rett tidspunkt, sier Erling Løken Andersen, til KOM24.
Spillmessen Spillexpo har blitt arrangert hvert år i november siden 2012, foruten Corona-året 2020. Messen arrangeres av messe- og eventselskapet Norgesexpo AS, og selskapet har fram til nå blitt eid av av gründerne, Julius Solheim, Torstein Solheim, Bård Gullik Hagen og Erling Løken Andersen.
Nå melder altså selskapet at Løken Andersen selger seg ut, for å fokusere på hans andre selskaper, digitalbyrået Journey Group og advokatvurderingsplattformen Advokatguiden.
– Salget vil bety at jeg kan fokusere mer på min jobb i Journey Group. Journey står foran både utfordringer og muligheter i 2023 og det er viktig med en tilstedeværende leder.
Journey Group ble skapt gjennom fusjonen mellom det norske digitalbyrået Omega Group og svenske Raw Digital, høsten 2021.
– I fjor var et spesielt år, hvor vi gikk fra rundt 25 til nærmere 40 ansatte. I år vil vi ikke ekspandere like fort, men heller fokusere på profitabilitet og organisk vekst. Vi jobber også mye med å oppnå synergieffekter på tvers av våre kontorer i Oslo og Stockholm, og dette tar mye tid.
Detaljene i transaksjonen er unntatt offentlighet, men partene bekrefter i fellesskap at salgssummen er et syvsifret beløp.
Løken Andersen er fornøyd med utkjøpet.
– Å få starte og jobbe med Spillexpo siden 2012 har vært et eventyr. Vi har klart å tiltrekke internasjonale spillutviklere og spillutgivere til lille Norge og lykkes med å skape en viktig kulturarena. Det har vært ekstremt givende.