Power henter Monica Fasting som ny PR- og kommunikasjonssjef
Fasting kommer fra tilsvarende stilling i entreprenørkonsernet AF Gruppen
Denne artikkelen er over to år gammel.
Monica Fasting har tidligere vært journalist i Finansavisen og har bakgrunn fra blant annet Avinor og filmproduksjon. Hun starter i jobben hos Power 1. juni.
Power har siden sin inntreden på det norske markedet i 2017, hatt en betydelig vekst og er nå blant Norges mest kjente merkevarer.
– Vi skal utvikle merkevaren til å bli foretrukket av kundene og førstevalget for medarbeidere som ønsker å gjøre en karriere innen varehandel. Vi har derfor hentet Monica Fasting til denne stillingen, og hun vil få et betydelig ansvar for å ikle merkevaren de verdier vi står for. Jeg er veldig glad for at Monica takket ja til å komme til oss i Power, hun kommer til å bli en svært god ressurs i dette arbeidet, og jeg gleder meg til samarbeidet med henne, forteller Powers merkevaredirektør, Tone Matssen.
Fasting skal i tillegg til strategisk kommunikasjon og PR, styrke Powers arbeid med bærekraftkommunikasjon og Employer Branding.
– Power har på få år dyrket frem en sterk merkevare og en bedriftskultur der medarbeidere løftes opp og frem, i tillegg til svært gode resultater. Den suksesshistorien, i tillegg til spennende arbeidsoppgaver fristet. Jeg er veldig takknemlig for reisen og erfaringene jeg har fått i AF Gruppen, men denne muligheten kunne jeg ikke takke nei til. Nå ser jeg frem til å dele Powers spennende kultur, historier og prosjekter med omverdenen, sier Fasting.