Barna stiller krav til jobbsøkere i ny rekrutteringskampanje
Agenda Vestlandet går nye veier når de skal rekruttere flere kolleger.
Agenda Vestlandet er en stiftelse som ble opprettet av Sparebanken Vest for å skape nye, trygge og bærekraftige jobber, samt å fremskynde grønn omstilling på Vestlandet.
De støtter en rekke forskjellige prosjekter i regionen, og står bak initiativ som Vestlandskonferansen, Volum-konferansen og Vestlandsindeksen.
Med det kreative merkevarebyrået NOSLEEPTILLBROOKLYN på konsept og idé, har stiftelsen brukt sitt strategiske fundament som utgangspunkt når de lar barn sette krav til fremtidens medarbeidere.
Daglig leder for stiftelsen, Tonje Marie Schreiner, sier de ønsket å vise hvorfor stiftelsen tilbyr noe annet enn en vanlig jobb.
– Vi ville gjøre noe mer enn bare legge ut tradisjonelle annonser på finn, eller liste opp stillingsbeskrivelsene i sosiale medier. Dette er et verdidrevet og langsiktig prosjekt, og skal du jobbe hos oss, så må du kjenne at du ønsker å bidra til noe så viktig som fremtiden vår, sier hun i en pressemelding.
– Ved å la barna sette krav, er det fremtiden som setter krav til oss, og det er langt mer interessant og skiller seg godt ut i Employer Branding sammenheng, påpeker Schreiner.
Og responsen etter bare en uke har vært veldig bra. Stiftelsen har fått inn flere hundre søknader til stillingene og tror mye av grunnen er godt kreativt grep på utlysningen, og at dette er stillinger som oppleves som ekstra meningsfylt for mange.
– Å få jobbe med fremtiden på Vestlandet er en stor ære og vi er utrolig stolte av å få jobbe med visjonærene og fremtidsoptimistene i Agenda Vestlandet, sier Alexander Solberg, strategisk rådgiver i NOSLEEPTILLBROOKLYN.
Team på oppgaven har vært rådgiver Alexander Solberg, kreatør Aris Theophilakis og prosjektleder Andreas Storhaug. Sølvrev har produsert filmene.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no