Byråleder Michael Legendre (f.v) er fornøyd med byråets siste ansettelser. F.v. Sondre Bjørge Sillerud, Agnes-Maarja Tero og Annik M. Grundetjern.

Merkle henter fra Coca-Cola, OTG og Kikkut Kommunikasjon

Har hentet inn nøkkelkompetanse og spår videre vekst for byrået.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Dentsu-byrået Merkle har gjort flere rekrutteringer de siste månedene, og har senest ansatt Annik M. Grundetjern, Sondre Bjørge Sillerud og Agnes-Maarja Tero.

– Vi opplever fortsatt stor vekst og etterspørsel inn i 2022. Derfor er det viktig for oss å ha dyktige folk som kan levere bra arbeid til våre kunder. Det er helt klart at mange setter kundeopplevelser og digital tilstedeværelsene høyt på prioriteringslisten, sier byråleder Michael Legendre i en pressemelding tirsdag.

De nyansatte kommer fra henholdsvis fra OTG (Amfi Kreativ), Kikkut Kommunikasjon og Coca-Cola.

– Vi er heldige som klarer å rekruttere dyktige kollegaer i et år hvor mange etterspør våre tjenester. Annik, Sondre og Agnes vil gi oss nøkkelkompetanse til våre kunder. I Merkle tror vi på å ansette dyktige mennesker med forskjellige bakgrunner, og ulike kompetanser.

Høye tanker for fremtiden

Grundetjern er ansatt som Senior Art Director og kommer fra Olav Thon sitt in-house reklamebyrå, Amfi Kreativ, og beskriver jobben som en drømmejobb.

– Her får jeg muligheten til å jobbe med kjente, sterke merkevarer, både innen idéarbeid, konseptutvikling og merkevarebygging – noe jeg virkelig brenner for. Merkle har et bankende hjerte for fantastiske kundeopplevelser, og er ekstremt god på å bygge gode kunderelasjoner, og å sette kunden først. Det er verdier jeg setter veldig høyt, og som jeg nå har fått muligheten til å ta del i.

– Menneskene som jobber i Merkle er ekstremt kompetente, fremtidsrettet og innovative, og vi har høye tanker for hva vi kan få til sammen i fremtiden. Jeg er allerede godt i gang med flere prosjekter med mine kunder, og gleder meg til å se resultatene vi skal skape fremover.

Fra vikar til fast ansatt

Sillerud er ansatt som digital designer og kommer fra Kikkut Kommunikasjon, og har allerede rukket å komme i gang med mye spennende kundearbeid.

– Her får jeg jobbet kreativt med spennende og variert arbeidsoppgaver for store og viktige kunder. Alle har tatt meg veldig godt imot, vært imøtekommende og interessert i å bli kjent. Jeg føler det sosiale miljøet er veldig bra! Det som er fint, er at du har rom for å vokse å utvikle deg i den retningen du mener passer deg. Jeg gleder meg til fortsettelsen og det vi skal få til fremover.

Tero har tidligere vært Marketing Assistant hos Coca-Cola og jobbet som vikar i Merkle i noen måneder. Nå har hun blitt fast ansatt i Merkle.

– Det er ingen tvil om at for en som er sulten etter å tilegne seg både kunnskap og muligheter til å jobbe med spennende og dyktige kunder, så var det viktig for meg å bli invitert inn i varmen hos Merkle. Jeg er omgitt av de dyktigste menneskene i sine felt som inspirerer og utfordrer, og kunder som stoler på oss.

Merkle er et integrert digitalt konsulentbyrå og en del av dentsu, og har en ambisjon om å sette en ny standard for kundeforhold basert på innsikt og intelligent bruk av teknologi.

Powered by Labrador CMS