Ny byråleder i Varejo med klare ambisjoner
– I et presset marked er det enda viktigere enn ellers å levere på topp. Vi er i full gang med å ansette nye folk til teamet, som skal være med på å øke veksten, sier Lunde.
Camilla Gullestad Lunde er ny byråleder i Ahead Group-byrået Varejo.
Hun har allerede kjent på tidsklemma, hvordan det er å rømme fra pressen i speedbåt, og gjort seg opp noen tydelige tanker om hvordan de skal bli markedsledende innen aktivisering i retail.
Mye å sette seg inn i
– Jeg blir inspirert av og har stor tro på menneskene som jobber her, og på selskapets fremtid. Vi har massevis av kompetanse in-house, som jeg gleder meg til å benytte til å skape unike og kreative opplevelser og konsepter for kundene våre, sier Lunde til KOM24.
Hun legger stor vekt på å fremme et miljø der trivsel og personlig utvikling står i fokus.
– Vi skal glede oss til å gå på jobb i Varejo, sier hun.
Selv om Lunde bare har vært i rollen i en måned, innser hun at det er mye å sette seg inn i.
– Nå er rollen ganske ny, knapt en måned i stillingen, så kan ikke si det er noe helt konkret. Men det er, som med alle nye jobber, mye å sette seg inn i, sier hun.
Presset marked
Hun har allerede klare mål og visjoner for selskapet:
– Om fem år er vi markedsledende innen aktivisering i retail, og vi har blitt et stort og flott selskap med mange dyktige mennesker.
På spørsmål om hvordan Varejo skal bli markedsledende, sier hun:
– I et presset marked er det enda viktigere enn ellers å levere på topp. Vi er i full gang med å ansette nye folk til teamet, som skal være med på å øke veksten og sørge for at vi opprettholder kvaliteten på leveransene våre.
– Dette er vi allerede helt rå på, og med friskt blod i selskapet, skal vi bli enda bedre, fortsetter hun.
Rømte fra pressen
Lunde har også en bemerkelsesverdig opplevelse å dele: Å unnslippe pressen i en speedbåt.
– Ja, det er ikke hver dag man får kjøre ribb på jobb. Det er egentlig et godt eksempel på hvordan vi jobber sammen med kundene våre for å skape spreke og kreative konsepter, som viser fram merkevaren på best mulig måte, forteller hun og sier:
– Neste gang blir det kanskje helikopter?
Bakgrunnen for akkurat dette stuntet var at Varejo jobbet med en stor internasjonal merkevare, som ønsket å lansere i Norge med et smell.
– Vi leverte et storslagent konsept, med upåklagelig oppmøte, som kunden selv mente var det beste de hadde vært med på. Det er et kompliment jeg alltid setter stor pris på, men er jo ekstra stas når det kommer fra et selskap som opererer verden over, og i markeder som er mye større enn lille Norge, avslutter hun.