Cathrine Hagen, CEO GroupM Norge og Marcus Jacob Clausager, Kundedirektør i Choreograph i Norge
Cathrine Hagen, CEO GroupM Norge og Marcus Jacob Clausager, Kundedirektør i Choreograph i Norge

GroupM lanserer Choreograph i Norden

Choreograph er GroupMs nye data- og teknologienhet.

Publisert

GroupM har nettopp kunngjort lanseringen av sin nye data- og teknologienhet, Choreograph, som samler alle data-, teknologi-, AI- og analysekompetanser fra hele den nordiske og globale organisasjonen i én sentralisert enhet. 

– Ved å samle alle talenter og verktøy i en data-og –tech-enhet, forsterker vi vårt fundament for å kunne fortsette å utvikle førsteklasses verktøy og metoder innen medieplanlegging, aktivering og effektmåling, sier Cathrine Hagen, CEO i GroupM Norge, i en pressemelding.

Choreographs avdeling i Norden består av over 50 kollegaer på tvers av GroupMs kontorer i Oslo, Stockholm, København og Helsinki. 

Globalt består Choreograph av mer enn 4000 data og tech-spesialister og står blandt annet for utviklingen av Open Media Studio, GroupM´s AI-baserte medie-og dataplatform. 

Open Media Studio er koblet opp mot alle annonseringsplattformer. Alle data er også tilgjengelige i Open Media Studio for å kunne arbeide videre med innsikt, analyse, effektmåling, planlegging og aktivering.

– I løpet av de siste par årene har vi utviklet våre teknologi- og datarådgivningskompetanser i Norden. Dette har tiltrukket noen av de dyktigste talentene i bransjen og resultert i flere innovative, prisvinnende løsninger, blant annet vårt digitale attribusjonsverktøy, Paradigm, som benytter AI og den store mengden data vi har, for å gi annonsører et mer presist bilde av hvordan deres digitale markedsføringsinvesteringer driver konverteringer og salg, sier Marcus Jacob Calusager, kundedirektør i Choreograph i Norge.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS