Aker BioMarine henter markedsdirektør fra Salma
Har ansatt Jaroslava Juricova-Olsen som ny markedsdirektør for selskapets Human Health Ingredients (HHI)-segment.
I sin nye rolle skal Juricova-Olsen lede markedsstrategiene for HHIs portefølje, som blant annet inkluderer Supebra krillolje, FloraMarine og Lysoveta. Målet er å styrke veksten og sikre at produktene møter etterspørselen etter både helsefordeler og bærekraft i markedene Aker BioMarine opererer.
Det skriver selskapet i en pressemelding.
I sin nye rolle skal Juricova-Olsen lede markedsstrategiene for HHIs portefølje, som blant annet inkluderer Supebra krillolje, FloraMarine og Lysoveta.
Målet er å styrke veksten og sikre at produktene møter etterspørselen etter både helsefordeler og bærekraft i markedene Aker BioMarine opererer.
– Krill har et stort potensial til å forbedre folkehelsen på et globalt plan. Aker BioMarine er en spennende aktør som har bidratt til å etablere et globalt marked basert på en bærekraftig marine råvare. Videre synes jeg det er spesielt interessant hvordan selskapet gjort investeringer i forskning som omfatter et vidt spenn innenfor områder fra kvinnehelse til aldring og hjernehelse, sier Juricova-Olsen i pressemeldingen.
Med et krilloljemarked som er anslått å vokse med en årlig vekstrate på 10,5 prosent fram til 2033 og nå en verdi på rundt 2,7 milliarder USD, vil Juricova-Olsen spille en sentral rolle i å drive Aker BioMarines ambisjoner om global vekst og innovasjon.
– Jaroslava har en sterk kommersiell forståelse og omfattende erfaring med å forstå ulike forbrukerbehov på tvers av globale markeder, sier Simon Seward, CEO for Human Health Ingredients i Aker BioMarine.
– Hennes ekspertise i å drive markedsføringsinnsats på internasjonalt nivå vil være svært viktig når vi nå skal fortsette å vokse og utvikle oss globalt.
Juricova-Olsen har en Master of Science i Business fra Handelshøyskolen BI og en mastergrad i internasjonal handel fra Prague University of Economics and Business. Hun har også verdifull erfaring som tidligere markedsdirektør i Orkla Health med ansvar for kategoriutvikling og merkevarestrategi.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no