Slik vil Schibsted at du blir bedre kjent med deres ansatte

30 ansatte og gründere fikk utdelt hver sin Go pro.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi lanserte en ny overordnet strategi og identitetsplattform for Schibsted som merkevare i fjor. Gjennom våre mange sterke og kjente digitale merkevarer, er vi en sentral del av livene til millioner av mennesker i hele Norden. Vi tenkte at det ikke fantes en bedre måte å illustrere dette på enn gjennom våre egne ansatte, menneskene bak tjenestene som er så viktige for så mange – hver eneste dag, sier Atle Lessum, kommunikasjonsdirektør i Schibsted i en pressemelding.

Over 30 ansatte og gründere fra hele Schibsted – i hele Norden og utenfor – har dokumentert hverdagen sin de siste månedene.

– Det er ikke en typisk «corporate» film, men viser mennesker med ulik bakgrunn i de ulike delene av Schibsted, sier Anders Grimstad, Head of Tech Experiments i Schibsted i pressemeldingen.

Han sier at det vanskeligste var nok å bli vant til å snakke med en GoPro foran folk du ikke kjenner.

Det er Schibsteds globale merkevareteam, som sammen med det Stockholm-baserte filmproduksjonsselskapet Bsmart har laget de nye brandfilmene.

– Det var ingen liten utfordring å vise fram alle disse ulike selskapene over hele Norden midt under en pandemi. Så i stedet for å sende filmteam, sendte vi bare kameraer og lot de ansatte selv ta styringen. Det ble så mye mer personlig på den måten, sier Akram Janzi, administrerende direktør i Bsmart.

Powered by Labrador CMS