To nordmenn sentrale i Coca-colas nye kampanje
Ny plattform danner grunnlaget for selskapets kommunikasjon fremover.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Coca-Cola lanserer nå en ny, global plattform for sin merkevare – «Real Magic». Den legger grunnlaget for hvordan selskapet vil kommunisere i årene som kommer. To nordmenn er sentrale i filmen som introduserer «Real Magic»-plattformen over hele verden.
Det melder selskapet selv i en pressemelding.
To av tre kjente ansikter er norske
Introduksjonen av «Real Magic»-plattformen markeres med den nye kampanjen «One Coke Away From Each Other».
– For oss i Norge er det selvfølgelig morsomt å se at to av tre kjente ansikter i filmen er norske: Alan Walker og AverageJonas, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge i pressemeldingen.
Dette er første gang siden 2016 at Coca-Cola lanserer en ny merkevareplattform.
Den nye plattformen lanseres globalt, sammen med en ny visuell identitet der også den ikoniske logoen er endret for å minne om en klem.
Den nye merkevareplattformer tar utgangspunkt i å forene og glede folk hver dag.
– Unik mulighet
Filmen blander en reell og virtuell verden, og spør om en Coca-Cola kan bringe sammen to separate univers, for å skape hverdagsmagi.
– Gaming har blitt en aktivitet som engasjerer et bredt spekter av befolkningen over hele verden, derfor ble dette et naturlig univers å ta utgangspunkt i for å skape relevans. Vi kommer med et budskap vi tror vil skape positive reaksjoner. I spillverdenen handler det meste om å kjempe mot hverandre. Vi peker på at det som forener oss og bringer oss sammen, er mye større enn det som skiller oss. Som en global merkevare er dette en unik mulighet vi vil bruke, sier Haugen.
Coca-Cola European Partners Norge har i overkant av 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.