TV 2 Play og ANTI hyller de samlende TV-øyeblikkene i ny julekampanje
I årets julekampanje fra TV 2 Play hylles den brede underholdningen gjennom et humoristisk oppgjør med det motsatte.
Med en god dose humor, følger vi karakterene i smale TV-serier når de oppdager at ingen ser på dem lenger.
– Det finnes flust av skjulte perler i underholdningsverdenen, blant annet på TV 2 Play, men i jula må vi også kunne feire de store TV-øyeblikkene. De som vekker følelser og samler familien, sier Albert Arli, direktør for merkevare og markedsføring in TV 2, i en pressemelding.
Vårens seertall på TV 2 Play slo rekorder, og det samme skjedde i høst med de nye konseptene «Norges dummeste» og «Vokteren». I tillegg leverte ferske sesonger av «Forræder», «Farmen» og «Jakten på kjærligheten» solide seertall.
– I kampanjen leker vi med kontrastene i underholdningsverdenen. Med et skråblikk på det smale, løfter vi opp underholdningen som bringer oss sammen. TV 2 Play skal være den uformelle stua der alle er velkomne og alle henger med, fortsetter Arli.
ANTI står for konsept og idéutvikling, og har fått stor kreativ frihet, mens produksjonsselskapet RIO, med regissør Henrik Sundgren på regi, står bak filmene.
– Seertallene på TV 2 Play det siste året er et bevis på at de faktisk samler hele Norge, og vi ville hylle det alle snakker om ved lunsjbordet. Vi landet på å tulle litt med serie-snobberiet der ute, med det som forhåpentligvis oppleves som et glimt i øyet, sier Torstein Drogseth, leder for reklame i ANTI.
I kampanjen titulert «mer av det du egentlig vil se», møter vi karakterene i smale og pretensiøse TV-serier i det de innser at publikumet deres har forlatt dem til fordel for relaterbart og engasjerende innhold på TV 2 Play.
De tre filmene presenterer detektiver i en spansktalende krimsåpe, kunststudenter i tysk eksistensialisme, og far og sønn i britisk sosialrealisme. Frustrasjonen blir stor når de oppdager at ingen bryr seg om dem, fordi de heller vil se noe de faktisk liker.
– Det er mer krevende å lage innhold for en million mennesker enn for noen tusen, og «mer av det du egentlig vil se» spiller på at de store underholdningsprogrammene ikke nødvendigvis blir oppfattet som kredible nok. Kampanjen er en hyllest av disse, avslutter Drogseth.
I tillegg til filmene som vises på TV og kino, vil kampanjen spres gjennom radiospotter, some-trailere, print- og utendørsannonser, og andre digitale uttak.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no