TV 2 henter Kine Wølneberg fra RED Dentsu X til lederstilling
– Kines brede erfaring innenfor media og broadcast er en perfekt match.
– Dette er en viktig signering for oss i Marketing i TV 2. Kine er faglig sterk og kommer inn med kompetanse som blir viktig for oss fremover. At hun i tillegg er en fantastisk person med masse energi og stor entusiasme, gjør at jeg er helt sikker på at hun kommer til å passe perfekt inn hos oss, sier direktør for merkevare og markedsføring i TV 2, Albert W. Arli, i en pressemelding.
– En perfekt match
TV 2 har hentet inn Kine Wølneberg (36)til en nyopprettet stilling som leder for medieoptimalisering i TV 2s Marketing-avdeling. Hun kommer fra stillingen som Client Lead i RED Dentsu X. Wølneberg går i tillegg inn i ledergruppen til direktør for merkevare og markedsføring.
Wølneberg har tidligere jobbet som Client Lead i RED Dentsu X, og som ansvarlig for Broadcast-avdelingen i samme byrå. I tillegg har hun bakgrunn fra P4-Gruppen som Kundeansvarlig.
– Kines brede erfaring innenfor media og broadcast er en perfekt match, og blir viktig i det arbeidet vi skal gjøre med å optimalisere TV 2s mediemiks både i egne flater og eksterne kanaler. Sammen med resten av medieoptimaliseringsteamet er jeg sikker på at Kine vil bidra til å tenke nytt og jobbe smart for å sikre TV 2s interesser i tiden fremover, sier Arli. Også Kine Wølneberg gleder seg over lederjobb i TV 2.
– En sterk merkevare
Som leder for medieoptimalisering i TV 2 vil hun ha ansvar for kontinuerlig mediaeffekt, utvikling og gjennomføring av mediestrategi, samt plan og plassering for alle prosjekter i TV 2s markedsstrategi.
– TV 2 er en sterk og spennende merkevare, med et viktig samfunnsoppdrag. Jeg har jobbet tett med TV 2 i flere sammenhenger og opplever et sterkt engasjement og faglig dyktige personer. Det å få muligheten til å bli en del av gjengen og være med å utvikle merkevaren videre er noe jeg gleder meg stort til, sier Wølneberg.