TV 2 ansetter Albert W. Arli som direktør for merkevare og markedsføring
Arli kommer fra stillingen som markedsdirektør i OneCall, og starter i september i TV 2.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Når TV 2 kom på banen og jeg fikk høre hvilke ambisjoner de har for merkevaren så var det lett å si ja til jobben. TV 2 er en av Norges største og sterkeste merkevarer med en helt unik posisjon hos det norske folk. Det å få være med å utvikle den videre i et stadig tøffere konkurransebilde, gleder jeg meg veldig til, sier Albert W. Arli i en pressemelding.
TV 2 annonserte tidligere i vår at mediehusets markedsføringskraft skal samles i en ny avdeling under en direktør. Sarah C. J. Willand har ansvaret for merkevare og markedsføring i TV 2s ledergruppe, og Arli rapporterer til henne.
Arli kommer fra stillingen som markedsdirektør i OneCall, og har tidligere jobbet for kjente merkevarer som Star Tour, Ringnes og Maarud. Som leder av TV 2s avdeling for markedsføring, får Arli ansvaret for all markedsføring av TV 2s programmer, sportsrettigheter og TV 2 Play. I tillegg kommer forvaltningen av TV 2s merkevare som ble relansert i nytt og modernisert design for et år siden.
- TV 2 har noen viktige kamper vi må vinne fremover, hvor vi må gjøre oss fortjent til folks tid og oppmerksomhet. Når vi nå skal skape mer oppmerksomhet rundt våre programmer og satsinger, er Alberts faglige dyktighet og lange erfaring en god match. Jeg gleder meg til å få Albert ombord og sette fart, sier Sarah C. J. Willand, direktør for markedsføring, organisasjon og kommunikasjon i TV 2, i pressemeldingen.