
Miljøfyrtårn lanserer ny visuell identitet med ANTI
Den nye identiteten vil bli rullet ut i disse dager og markerer starten på en ny æra for Miljøfyrtårn.
– Vi har gjennomgått en strategisk utvikling de siste årene, og nå tar vi et stort steg videre. Den nye identiteten gjør oss tydeligere, mer tilgjengelige og enda mer relevante for virksomheter som vil ta bærekraftige valg, sier Linn Aas-Hansen Bøgebjerg, leder for organisasjon og forretningsutvikling i Miljøfyrtårn, i en pressemelding.
Den revitaliserte profilen er utviklet i samarbeid med seniorrådgiver Merete Willumsen Haugå og ANTI.
– Miljøfyrtårn er en veiviser i bærekraftsjungelen. Den nye identiteten er ikke bare en visuell oppdatering, men en strategisk forsterkning av merkevaren. Vi har skapt et uttrykk som er solid, troverdig og samtidig viser en mer moderne og engasjerende merkevare. Det handler ikke bare om design – det handler om en justert strategisk retning, sier Kenneth Pedersen, CEO og rådgiver i prosjektet.
Logoen er optimalisert for økt lesbarhet og bedre tilpasning til digitale plattformer, fargepaletten er modernisert, og de visuelle elementene er strammet inn for å sikre en mer distinkt tilstedeværelse.
– Vi ser at flere bedrifter trenger konkrete verktøy for å omsette bærekraft i praksis. Våre løsninger hjelper dem med det vesentlige, og vår nye visuelle identitet speiler nettopp denne visjonen, avslutter Bøgebjerg.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no