Nanette Lindrupsen, Marius Nettum, Cedric Jud og Alexander Solbakken.
Nanette Lindrupsen, Marius Nettum, Cedric Jud og Alexander Solbakken.

Smør ansetter to nye

Teknologibyrået Smør vokser, og henter de to kreative teknologene Marius Nettum og Nanette Lindrupsen for å møte den sterke veksten.

Publisert

Dermed går Smør fra tre til fem medarbeidere.

Det melder selskapet i en pressemelding.

– Fra første stund har vi vært på utkikk etter dyktige kreative teknologer, men denne kompetansen er en mangelvare her til lands. Derfor er vi er utrolig fornøyde med å nå få Marius og Nanette med på laget, sier Alexsander Solbakken. 

Med investor Petter Stordalen i ryggen, ble Smør startet i august ifjor av byråleder Alexander Solbakken, CTO Cedric Jud og senior designer Jonathan Averstedt. 

De tre kom da fra TRYs Creative Tech-avdeling. Smør arbeider med kreativ bruk av teknologi, og leverer teknologiutvikling til egne kunder og kreative byråer innen design og reklame.

Marius Nettum kommer fra Uppercase, og har bred erfaring fra både design- og reklamebransjen. Han har tidligere jobbet i Amedia og TRY APT, hvor han blant annet har arbeidet på digitale kampanjer for Finn, Solo og Volkswagen. 

– Oppdragene våre har blitt mer komplekse, så derfor er det utrolig verdifullt å få inn en senior teknolog på dette nivået. Marius har over 20 års erfaring, er en fantastisk trivelig fyr og er lidenskapelig opptatt av å skrive solid kode, sier Jud. 

Nanette Lindrupsen har en mastergrad i robotikk og en bachelor i kles- og kostymedesign. Hun har tidligere jobbet i Iterate og startupen Equality Check. 

– Teknologiutvikling er ofte for langt unna de kreative prosessene. Det oppstår litt magi når kreative idéer skapes på teknologiens premisser og vi visker ut skillene mellom det fysiske og digitale, sier Nanette Lindstrupsen. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS