Synlighet har ansatt alle vårens interns i fast stilling
– Om det er gjensidig full klaff er ingenting bedre, sier Arnulf Røkke i Synlighet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I januar fortalte administrerende direktør i Synlighet, Arnulf Røkke til KOM24 at de for første gang lanserte «Mastergradsstipend».
Et tilbud til studenter som skal påbegynne en masteroppgave innen et av byråets kompetansefelter. Og i tillegg til støtte og sparring garanterte Røkke et tilbud om en fysisk arbeidsplass i en av Synlighets avdelinger, samt 25 000 kroner som skulle utbetales ved godkjent mastergrad.
Mastergradsstipendet er nylig fordelt til to studenter fra BI, opplyser Oda Vedlog Kveen i Synlighet til KOM24.
I tillegg til programmet har byrået også hatt internships, som enten har vært via utdanning eller som har søkt for å få erfaring.
De som fikk internship i Synlighet denne våren var Thomas Johnstone, Kinga Monika Blasko, Anna Sären, Alfred Palm, Andreas Sundborg og Ingeborg Roseth.
– En perfekt miks
Nå melder Synlighet at alle seks har fått fast ansettelse.
– Internship er en svært verdifullt ordning for oss, som en organisasjon som ønsker å rekruttere med høy presisjon. Det er et bidrag til kandidater under utdanning som er på vei inn i arbeidslivet og om det er gjensidig full klaff, er ingenting bedre, sier CEO i Synlighet, Arnulf Røkke i en pressemelding.
Det siste året har Synlighet hatt åtte interns som har fått mentor og opplæringsplan for perioden. I tillegg har de hatt hele fagmiljøet til rådighet for best mulig kompetanseutvikling, og fått erfare i praksis hvordan bedrifter kan øke sin digitale konkurransekraft.
En av de som har fått fast ansettelse er Thomas Johnstone som har spesialisering innen SEO og innhold.
– Internshipet i Synlighet har gitt en perfekt miks mellom å få erfare selv og god veiledning. Jeg har fått jobbe med ekte kundecaser og utfordrende arbeidsoppgaver, men aldri følt noe press på at jeg ikke kunne få hjelp eller at de så på meg som kun en praktikant.
Stolt av å bli en del av teamet
Det støtter Kinga Monika Blasko. Hun har tidligere jobbet med digital markedsføring, men etter å ha vært utenfor bransjen i en periode, søkte hun seg til Synlighet med mål om å få faglig påfyll og relevant erfaring.
– Det har vært den ideelle måten å fortsette utviklingsreisen innen digital markedsføring. Internshipet har hatt stort fokus på kompetanseheving og faglig utvikling som kreves for å bli en verdifull rådgiver for kundene. Jeg kan ikke understreke nok hvor stolt jeg er av å få bli en del av teamet.
Ingeborg Roseth, Kinga Monika Blasko, Alfred Palm og Anna Sären inngår i Synlighets annonseringsteam. Thomas Johnstone blir del av SEO-teamet. Andreas Sundborg blir en del av avdelingen i Stockholm.