Signerer avtale med alpinlandslaget
Playbook skyter fart etter oppstarten – skal samarbeide med alpinlandslaget.
Playbook startet opp 1. januar i år. Gründerbedriften har som misjon å hjelpe nordiske idrettsutøvere, lag og managementbyråer med å ta ut sitt fulle kommersielle potensial.
Selskapet har allerede knyttet til seg den olympiske medaljevinneren Grace Bullen og signert en større utstyrsavtale med sportsmerket Craft Sportswear.
Nå er det klart at Playbook også skal bistå verdens beste alpinister, gjennom et samarbeid med Norges Skiforbund Alpint (NSF Alpint).
Espen Østerhaug i Playbook har tidligere jobbet som markedssjef for NSF Alpint, og er naturlig svært fornøyd med å returnere til forbundets lokaler på Ullevaal stadion:
– Alpinlandslaget representerer det ypperste i norsk idrett, både når det gjelder toppidrettskultur og internasjonale sportslige prestasjoner – men også som merkevare og sponsorobjekt. De norske alpinistene er fantastiske profiler og rollemodeller, sier Østerhaug i en pressemelding og legger til:
– Med bruk av moderne teknologi, rådgivning og en strategisk og kommersiell tilnærming, skal vi bistå NSF Alpint, utøverne og sponsorene med å utvikle seg videre i et tøffere media og markedsklima.
Sportssjef i NSF Alpint, Claus Ryste, gleder seg til å ta fatt på samarbeidet:
– NSF Alpint har hatt en sterk vekst over flere år nå, både sportslig og markedsmessig. I vår kultur så søker vi alltid etter ny kunnskap og har et sterkt ønske om å utvikle oss videre. At vi nå knytter til oss et solid fagmiljø gjennom samarbeidet med Playbook ser vi på som svært spennende.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no