Altibox på lufta med ny kampanje og helt nytt konsept
Er på nett med Good Morning Naug.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det skjer utrolig mye spennende hos Altibox om dagen. Vi er ikke lenger bare en leverandør av internett, TV- strømme og underholdningstjenester gjennom vår fiberteknologi, men skal også snart i gang med tjenester levert over 5G. Morselskapet vårt, Lyse, har kjøpt mobiloperatøren Ice. Dermed står vi overfor en helt ny virkelighet som også får innvirkning på hvordan vi kommuniserer, sier merkevareansvarlig i Altibox, Helene Tendenes Matre i en pressemelding.
Altibox har hatt med seg reklamebyrået Good Morning Naug i utviklingen av både ny merkevarestrategi, konsept og den første kampanjen.
– Altibox er en fantastisk merkevare å få jobbe med, sier Eldar Skylstad som har vært strategisk rådgiver på jobben hos Good Morning Naug. Ikke nok med at de har de mest fornøyde kundene i sin kategori år etter år, men de bryr seg om samfunnet rundt seg også. På ekte.
Konseptsetning på to ord
Skylstad trekker fram at Altibox har mye nytt å fortelle med store ambisjoner, og at det var en spennende utfordring å skulle favne dette i en ny konseptsetning.
– Men vi klarte det med bare to ord: På nett. Disse to ordene kan imidlertid tolkes på flere måter, for det handler ikke bare om å være på nett, men at internett åpner så mange muligheter for å være på nett på et mellommenneskelig plan.
Altibox vil ikke bare være en leverandør som sørger for at du kan være teknisk sett på nett. De ser at de har en viktig oppgave i å bidra til at alle skal kunne være på nett og ha de samme mulighetene uavhengig av hvor de bor.
– I stedet for å få fram hvilke fantastiske framtidsvisjoner 5G gir, ønsket vi å se med et lite skråblikk på viktigheten av at alle har tilgangen til alle de små og store opplevelsene som lynraskt internett allerede åpner for, men som fortsatt ikke er noen selvfølge i mange deler av landet vårt, avslutter Matre.
Kampanjen vil blir kjørt både på TV, display, sosiale medier og utendørs.
Det kreative teamet på kampanjen er Morten Andresen og Mattis Bentzen, og Fanny Rustad Østhaug og Anniken Hallan som prosjektledere. Produksjonsselskap er Fantefilm med Andre Koot på regi.