Merkle henter inn nye krefter på opplevelsesdesign
– Nå har vi begynt opprustingen, og vi er stolte av å ha huket inn tre veldig kompetente ressurser til å bli med på denne reisen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Byrånettverket dentsu, lanserte Merkle i Norge for 2 år siden for å akselerere sitt tilbud innen CXM (Customer Experience Management), personalisering og CRM (Customer Relationship Managment).
Leder for Experience Design Pål Machulla, har gjort sine første tre ansettelser og har hentet inn Amalie Wang Kvalheim, Celin Ayara og Pernille Vyrmo Grindheim.
– Vi er på mange måter et fullendt experience design-byrå med utgangspunkt i dyp teknologiforståelse rundt digitale plattformer for kundeopplevelse. Menneskesentriske løsninger er nøkkelen til å lykkes her og vi tar med oss metoder og erfaringer fra våre kolleger i Nord-Europa, sier Machulla.
Har startet opprustingen
I Norge foregår det en økt satsing innen opplevelsesdesign.
– Nå har vi begynt opprustingen, og vi er stolte av å ha huket inn tre veldig kompetente ressurser til å bli med på denne reisen.
Amalie Wang Kvalheim starter i stillingen som Junior Experience Designer, og ble nylig ferdig med en bachelorgrad i Visuell Kommunikasjon ved Universitet i Sørøst-Norge. Ved siden av studiene jobbet hun som digital markedsfører for Visuell Kommunikasjon.
– Med bachelorgraden har jeg fått bred kompetanse innenfor design og kommunikasjon, men fant spesielt interessen for interaksjonsdesign og UX/UI. Jeg er glad i å ha varierte arbeidsoppgaver og bli faglig utfordret, og tror det er to ting jeg kan forvente her hos Merkle, sier hun.
En del av Merkle-familien
Celin Ayara startet i Merkle som Community Manager som tilkallingsvikar i april 2021, og har nå fått fast stilling som Junior innholdsprodusent. Hun kom rett fra Høyskolen Kristiania med en bachelorgrad i PR og kommunikasjon.
– Jeg var så heldig å komme i kontakt med Merkle rett før bachelorgraden min var fullført og fikk verdifull arbeidserfaring ved siden av skolen. Jeg er veldig glad for å bli hundre prosent del av Merkle-familien med fast jobb, og gleder meg til å vokse videre med teamet.
Pernille Vyrmo Grindheim er ansatt som Junior innholdsprodusent, og kommer rett fra studier ved Høyskolen Kristiania med en Bachelorgrad i kreativ markedskommunikasjon. Ved siden av studiene har Pernille bygget kompetanse i en deltidsstilling som markedsfører.
– Jeg har blitt tatt godt imot i Merkle, og ser frem til å videreutvikle meg med dyktige kollegaer. Jeg gleder meg til fortsettelsen med varierte og spennende arbeidsoppgaver.