Amedia-topp slutter og starter kom.byrå
– Det ligger ingen dramatikk bak dette.
– Dette er en spennende tid. Jeg har avsluttet min tid i Amedia og ser nå fram til nye utfordringer, skriver Karianne Steinsland i en SMS til KOM24.
I november i fjor ble det kjent at Steinsland gav seg som redaktør i Budstikka for å bli prosjektleder for strategi storby i Amedia. Der skulle hun jobbe med utviklingsprosjekter for konsernets storbyaviser.
Men etter bare fem måneder var det slutt.
Nå har hun skiftet bransje og har startet sitt eget kommunikasjonsbyrå, Sagn kommunikasjon & ledelse.
– Dette er et valg uten dramatikk; Jeg ønsker rett og slett å utforske nye muligheter og anvende min kompetanse på flere områder, skriver hun.
Hun skriver videre og sier at hun har hatt noen fantastiske år i mediabransjen hvor modernisering, digitalisering og ledelse har stått i fokus.
– Etter 30 år i mediabransjen vet jeg hvor viktig kommunikasjon er, og hvor lett det er å trå feil. Jeg tror oppriktig at du kan endre verden til det bedre ved å jobbe i media, men jeg tror at kompetansen vi mediafolk får også kan bidra til å endre verden eller enkeltmenneskers liv - og nå vil jeg prøve det, skriver hun.
Lederutvikling og et mer bærekraftig arbeidsliv er blant det hun brenner særlig for.
Hun legger ikke skjul på at hun kommer til å savne det meste ved mediebransjen.
– Kanskje lukter jeg sagmuggen igjen en gang og kommer travende tilbake, sier hun.
– Jeg vil gjerne takke mange dyktige kolleger, spesielt Ingrid Skogrand, min siste sjef og Anniken (Sandvik journ.mrk) i Budstikka, som fører Budstikka videre som en svært god medieleder, skriver hun.
Hun bekymrer seg ikke over å hoppe over til en annen bransje som også opplever tøffe tider.
– Det er når økonomien er langt nede det starter å gå oppover, så jeg tenker at jeg skal bli med på oppgangen, skriver hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no