Elena Hammervold Hinsværk, employer branding specialist i Norwegian.

Elena Hammervold Hinsværk skal jobbe med employer branding i Norwegian

Flyselskapet satser på rekruttering, og gir Hinsværk ansvaret for å fronte de ansatte på en positiv måte.

Publisert

Hinsværk kommer fra jobb i BDO, og har også tidligere jobbet med HR og employer branding i mediekonsernet Amedia.

– Jeg synes Employer Branding og rekruttering er utrolig spennende fagområder. Både fordi man kan være utrolig kreativ i employer branding-arbeidet, og fordi man møter så mange ulike mennesker gjennom rekrutteringsprosesser, sier hun til KOM24.

23-åringen fortsetter med å si at hun brenner for en positiv kandidatopplevelse. Stillingen i Norwegian omtaler hun som «midt i blinken».

– Underveis i intervjuet ble mine forventninger bekreftet, og motivasjonen økte da jeg fikk høre om alle de spennende mulighetene, og videre om Norwegian som selskap. Alt fra det betydelige arbeidet som Norwegian gjør for å være mer bærekraftig, til bevis på det gode arbeidsmiljøet, for å nevne noe. Jeg merket allerede i det første intervjuet at dette virkelig var drømmejobben.

Hinsværks viktisgste oppgaver blir å bygge merkevaren fra et arbeidsgiver-ståsted.

Hun vil blant annet oppdatere og videreutvikle karrieresiden deres, etablere en rød tråd i måten de skal kommunisere om Norwegian som arbeidsplass, og delta på og fasilitere ulike skolesamarbeid og videre jobbe med rekruttering.

Hinsværk har en bachelorgrad fra Handelshøyskolen BI i organisasjonspsykologi, HR og ledelse.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS