Hilde-Kristin Norddal blir konserndirektør for salg og marked i Amedia
Hun forlater dermed direktørstilling i Vipps.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Etter fire år borte fra mediebransjen gleder jeg meg stort til å returnere og ta fatt på det viktige oppdraget Amedia har i lokalsamfunnet, og ikke minst styrke avisene i et utfordrende annonsemarked med et stort mulighetsrom. Det blir absolutt vemodig å forlate Vipps, et fantastisk selskap i voldsom vekst. Læringen rundt forenkling, kunden fremst i panna, tverrfagligheten og farten man har i Vipps tar jeg med meg inn i ny spennende rolle. Og så ser jeg skikkelig frem til å bli bedre kjent med folka i organisasjonen over det ganske land, sier Hilde-Kristin Norddal (44) i en pressemelding mandag.
Norddal er nå ansatt som konserndirektør for salg og marked i Amedia og blir en del av konsernets ledelse. Hun kommer fra Vipps, der hun siden 2017 har vært direktør for bankdistribusjon.
Hun har lang bakgrunn fra mediebransjen, og hadde i ti år ulike roller og lederoppgaver innen Aftenspostens og Schibsted Norges annonse- og salgsvirksomhet. Blant annet har hun hatt ansvaret for nasjonalt salg i konsernets storbyaviser, og også vært ansatt i Nordlands Framtid og Bodø Nu. En bachelorgrad i kommunikasjon, kultur og media ved Coventry University har hun også med seg.
Konsernsjef Anders Møller Opdahl i Amedia er godt fornøyd med ansettelsen.
– Hilde-Kristin får ansvaret for å lede og utvikle en av de største annonseporteføljene i medie-Norge og skape en entusiastisk og moderne salgsorganisasjon, der Amedias lokale medier står i front i den digitale endringsreisen som preger vår bransje. Jeg er trygg på at hun, med sin bakgrunn, er den rette til å videreutvikle vårt salgs- og markedsarbeid og sørge for at vi kan tilby treffsikre og gode annonseprodukter til våre kunder, sier Opdahl i samme melding.
Hun tiltrer stillingen 1. september.