Denne juryen bestående av ti mennesker skal kåre Årets Markedsfører 2020.

Her er juryen som skal kåre Årets Markedsfører 2020

– Jeg gleder meg til å se case som har vært tro mot merkevarestrategien og styrket den ytterligere med kreative uttak i ulike kanaler.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Jury- og nestleder Anders Bakke Ingebrigtsen i MFO.

Prisen for Årets Markedsfører skal til våren deles ut for 21. gang av MFO Markedsføringsforeningen, i samarbeid med BI og Markedsforbundet.

- Vi er selvfølgelig veldig spente på hvilke søknader som kommer inn i et år der mange har måttet endre på mye, også markedsstrategien. Vurderingskriteriene er likevel de samme - det handler om det sterke, helhetlige arbeidet med innsikt og strategi som gir effekt, sier juryleder og nestleder i MFO Anders Bakke Ingebrigtsen.

MFO har opplevd et økende antall søknader til prisen de siste årene, og jurylederen tror dette handler om en bevissthet om å løfte blikket og tenke effekt over en lengre horisont.

Nytt av året er at MFO oppretter to ekstra utmerkelser - Sølv og Bronse i Årets Markedsfører.

- De nye valørene er en naturlig manifestasjon av at juryen alltid har nominert tre kandidater til hovedprisen. Utmerkelsene vil være tilgjengelig som diplomer til både kunde og byrå, i tillegg til en spesialdesignet statuett til Årets Markedsfører, sier han.

Den nye hverdagen

Jurymedlemmene Monica Ygre Paulsen fra Freia Mondelez og Tarjei Espolin Johnson fra Minimeis tror de flinkeste i klassen både klart å endre seg raskt men samtidig holde fast ved det langsiktige.

- Mange har nok stilt seg spørsmålet om de skal tilpasse budskapet sitt og utnytte seg av situasjonen. For noen har nok dette vært riktig fordi de selger et produkt eller en tjeneste hvor Covid har påvirket i stor grad. Jeg gleder meg til å se case som har vært tro mot merkevarestrategien og styrket den ytterligere med kreative uttak i ulike kanaler, sier Paulsen.

- De beste har hatt stor endringsvilje og evnen til å sette seg inn i folks nye hverdag. Utfordringen for mange er nok at det de hadde planlagt lenge ikke lenger var relevant. På kort tid måtte man endre alt og de flinkeste klarte det, sier Johnson.

Dette er juryen:

  • Juryleder: Anders Bakke Ingebrigtsen (MFO og reMarkable)
  • Fagleder: Nina Veflen (BI)
  • Kristine Abrahamsen (SATS, fjorårets vinner)
  • Kristian Kristiansen (SMFB)
  • Monica Paulsen Ygre (Freia Mondelez)
  • Petter Høie (Facebook)
  • Rachel Sande Jacobsen (Fjellsport)
  • Steinar Holmedahl (Atea)
  • Marie-Louise Alvær (PHD)
  • Tarjei Espolin Johnson (Minimeis)
Powered by Labrador CMS