B17 med omfattende rebranding - blir God dag
– Ønsker å markere overgangen til noe nytt.
Fram til i januar i fjor var B17 et byrå som fungerte som et kommersielt supplement til avisa Budstikka i Asker og Bærum.
Nå er de på egen hånd, og bytter navnt til God dag.
– Da B17 ble etablert, var vi ganske lik de fleste markedsføringsbyrå i perioden rundt 2015. Det som skjedde var blant annet at teknologien utviklet seg, slik at det å lage enkle annonsestrukturer på nett ikke lenger var veldig komplisert. Dette gjorde at konkurransen ble større for vår del, sier daglig leder Ulf Kvalvik til KOM24.
Omfattende
Nå skal de bli et mer spisset byrå, og de ønsker å få ut enda mer potensial som God dag enn de klarte under B17-navnet.
– Identiteten vår har lenge hengt litt fast i Budstikka. Nå har vi økt fokuset på reklametjenester og design, og jobber mindre med annonsekjøp. Vi ønsker å markere overgangen til noe nytt. I tillegg er merkevarebygging blitt mer i fokus sammen med våre kunder, sier leder for kundestrategi og partner Anders Berg.
Den offisielle lanseringen av det nye navnet skjer på fredag denne uken. Flere av kundene deres er blitt med videre, opplyser Berg.
– Noen av kundene våre sa selv at vi burde bytte navn, og det kommer ikke som noen overraskelse for dem. Jeg tror prosessen vi har vært gjennom nå vil være bra for kundene også.
Noen vanskelige år
B17 gikk med millionunderskudd på årsresultatet tre år på rad før i 2022, da de så vidt havnet på pluss-siden med 8000 kroner.
Året 2021 endte med over 2,4 millioner kroner i minus.
Nå håper de at en rebranding vil bidra med å for alvor få fart på økonomien.
– I fjor klarte vi å snu skuta, og vi har kalkulert med at vi fortsatt skal være et selskap i vekst. B17-merkevaren har vi dratt så langt i kan, og jeg tror den nye vil gi oss enda mer troverdighet i bransjen og tillit til at vi kan lage kule ting, sier Berg.
For øyeblikket er de 13 ansatte i det som blir God dag.
– Jeg håper dette sender et signal om at vi tør å satse videre. Målet vårt nå er å komme oss opp i 17-18 millioner kroner i omsetning i 2023, sier daglig leder Ulf Kvalvik.