Reiseekspert blir ny kommunikasjonsdirektør hos If
Andreas Handeland tar over som kommunikasjonsdirektør hos forsikringsselskapet If.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg har blitt vist en enorm tillit her i If helt siden jeg gikk inn dørene her sommeren 2019. Derfor er det med ydmykhet og en god dose stolthet jeg nå overtar stafettpinnen som lagleder for kommunikasjonsavdelingen i Nordens største forsikringsselskap, sier Andreas Handeland.
Handeland har jobbet i If siden 2019, og det siste året har han spesielt markert seg som talsperson for reiseforsikring. Nå tar han over som kommunikasjonsdirektør i selskapet. Med seg på laget har han tre kolleger.
Lars Galtung som har ledet avdelingen det siste året, går til en stilling utenfor If. For tiden rekrutterer If to nye medarbeidere til kommunikasjonsavdelingen som skal rapportere til Handeland.
Handeland er opptatt av å fortsette med å forenkle kommunikasjonen.
– En av våre viktigste oppgaver er å gjøre forsikring enda enklere å forstå - noe som også har vært en kjepphest for meg etter jeg kom til If. Det litt mystiske og «kliniske» som henger igjen fra fortiden reflekterer jo virkelig ikke forsikringsselskapets viktige samfunnsrolle og hvordan vi jobber! Jeg mener at det å være transparente og kundefokuserte, og samtidig tydelige i historiefortellingen vår, vil gi et riktigere bilde av hva vi som forsikringsselskap bidrar med, sier Andreas Handeland i pressemeldingen.
– If og vårt reiseforsikringsselskap Europeiske har hatt utfordrende kommunikasjonsoppgaver det siste året. Andreas har hatt talspersonansvar hele tiden og løst den oppgaven veldig godt. Enkelhet og tydelighet preger hans kommunikasjon, samtidig som han klarer å se et problem fra kundens ståsted, Jon Berge, nordisk kommunikasjonsdirektør i If i pressemeldingen.