CUPRA Norge og Snapchat inngår samarbeid om effektmåling
– Å se på nye måter å måle effekt er helt naturlig for oss, sier Marketing manager i CUPRA Norge, Sanna Grønli Andersen.
Det spanske bilmerket CUPRA ble introdusert på det norske markedet i 2021 av Harald A. Møller, og har hatt en visjon om å markere seg som en litt annerledes aktør.
I en pressemelding meldes det at CUPRA Norge og Snapchat inngå et samarbeid for å måle effekt.
– CUPRAs DNA er tuftet på å tenke nytt, og med sin heldigitale kundereise, har de hatt stor nytte av vårt unike digitale effektmålingsverktøy, Luminous, sier kundedirektør, og ansvarlig for Cupra i PHD, Masha Scekic.
Forener digitale disipliner
Luminous er digital attribusjon som baserer seg på økonometri. Verktøyet er helt åpent, og skiller seg fra lukkede attribusjonsløsninger ved at man inkluderer makrodata fra omverden som vær og sesong.
Det at man ser på visningseffekten, og ikke bare klikk, gjør at man i betydelig større grad vet effektene av digital annonsering.
– Den store fordelen med Luminous er at den forener alle digitale disipliner. Dette gjør at både PHD og CUPRA har en løsning som attribuerer effekt på tvers av de ulike digitale plattformene, sier Managing Director i Annalect, Anders Lima Bjølgerud.
Engasjement og effekt
Noe som innebærer at effekten av media i de ulike delene av kundereisen isolreres, og at både merkevarebyggende og salgsutløsende aktiviteter måles side om side.
– Med vår heldigitale kundereise har vi en unik inngang til å måle effekten av de aktivitetene vi gjør i markedsførings- og konverteringsøyemed. Å se på nye måter å måle effekt er helt naturlig for oss, sier Marketing manager i CUPRA Norge, Sanna Grønli Andersen.
Snapchat har blitt en helt naturlig del av CUPRAs mediemiks.
– De fleste markedsførere er klare over at Snap engasjerer brukere, samtidig er det viktig for oss å bevise at engasjementet også resulterer i effekt, sier nordisk salgssjef i Snapchat, Steffen Rabben.