Sandvolleyballstjerner bytter byrå
NPG Sport & Communication får sand mellom tærne.
I fjor sommer ble det kjent at sandvolleyball-duoen Christian Sørum (27) og Anders Mol (26) blir kunder hos kommunikasjonsselskapet GimCom AS.
Men nå kommer nyhetene om at de hopper videre til et nytt byrå.
– Sandvolleyball er en av verdens kuleste idretter, som når frem til helt andre målgrupper enn de tradisjonelle norske øvelsene, sier Harald Strømme, partner i NPG-byrået, i en pressemelding.
De to utøverne sier i pressemeldingen at de ser frem til å få profesjonell hjelp som sikrer at de kan fokusere mer på det sportslige i årene som kommer.
– Det neste store målet er et nytt OL-gull i Los Angeles, og vi er sikre på at NPG-systemet vil være en god støttespiller på veien dit, sier Mol.
– Det må tenkes nytt og kreativt for å sikre vekst i et ganske tøft sponsormarked, og da trenger vi hjelp til å inngå de riktige partnerskapene, supplerer Sørum.
Norge har sterke tradisjoner innenfor sandvolleyball med Bjørn Maaseide og Jan Kvalheim som pionerer.
– Vår jobb blir å bidra til å bygge videre på denne tradisjonen sammen med verdens beste spillere, sier Harald Strømme.
– En sandvolleyballturnering er som en festival med strålende underholdning og høy stemning. Alle husker vel OL-banen foran Eiffeltårnet i sommer. Her ligger det store kommersielle muligheter.
NPG Sport & Communication har blant annet Jakob Ingebrigtsen, Ski-VM og Hopplandslaget på kundelista fra før. Selskapet har forhandlet en rekke sponsoravtaler på vegne av idrettsprofiler, særforbund og næringslivsaktører, og var initiativtaker til avtalen mellom Norges sjømatråd, Norges Fotballforbund og Erling Braut Haaland.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no