SoMe-konkurranse ble studentkonkurranse.

Studenter konkurrerte om den «dumleste» sjekkereplikken

Under en mappevisning hos Morgenstern fikk studenter 48 timer til å løse en reell SoMe-brief for Deli de Luca og Dumle. To team gikk til topps med en idé om å finne den «dumleste» sjekkereplikken til valentinsdagen.

Publisert

Morgenstern mottok nylig en SoMe-brief fra Deli de Luca knyttet til en kampanje for Dumle. Da byrået samtidig hadde mappevisning for studenter, fikk de besøkende tilbud om å delta i en konkurranse med 48 timers frist.

– Det er jo alltid stas å kunne vise potensielle arbeidsgivere at man har ekte reklamejobber i mappa når man skal søke jobb etter studiene, sier tekstforfatter Victoria Iles i pressemeldingen.

Åtte team leverte forslag, og til slutt ble ideene til to team valgt ut. Simon Svartbekk Sandvik og Victor Westerblad, samt Anoar Holmestrand og Lukas Aabø Ågren, sto bak vinnerbidragene. 

Løsningen ble å invitere folk til å sende inn forslag til den «dumleste» sjekkereplikken i kommentarfeltet på sosiale medier. Vinnerne mottok Dumle-produkter, og de beste forslagene ble publisert som digitale valentinskort.

– Folk dummer seg ut med kleine sjekkereplikker hele tiden, både på sosiale medier og IRL. Derfor likte vi godt ideen om å knytte det å «Dumle» seg ut, opp mot valentinsdagen, og jakte på den «Dumleste» sjekkereplikken, sier kreatør André Gidoin.

Tekstforfatter Sebastian Prestø i Morgenstern sier alle teamene tok utfordringen på kort tid.

– Alle teamene som var innom på mappevisning tok briefen på strak arm, og selv om omfanget var lite og tiden kort, var det mange som løste den på en enkel og gøyal måte. Vi ønsker alle teamene lykke til med praksisperioden, og gleder oss til å se hva de får til, sier Prestø.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS