Glenn Ingdahl og Andrea Knutsen er begge ansatt i rollen som seniordesignere hos NoA Ignite.

NoA Ignite styrker UX-teamet med to nye senioransettelser

Konsulentselskapet erfarer økende etterspørsel etter spisset designkompetanse og imøtekommer nå dette gjennom to strategiske nyansettelser.

Publisert

– Da vi søkte etter seniordesignere var det viktig for oss å finne kandidater med god forståelse for hvordan konsulenttilværelsen er, og som samtidig reflekterte rundt verdiskaping og utvikling fra et design- og produktperspektiv, sier Heidi Karethe Lisle, Head of UX i NoA Ignite, i en pressemelding.

– Både Glenn og Andrea traff blink på begge, og resonnerte veldig godt med hvordan vi jobber med akkurat dette i NoA Ignite, fortsetter hun.

Andrea Knutsen kommer med lang og allsidig erfaring fra ulike designdisipliner, som inkluderer grafisk design, UX og UI av nettløsninger, hovedsakelig innenfor digital markedsføring og e-handel. 

– Jeg har alltid savnet noen å sparre med gjennom designprosessen, et større team legger til rette for flere, og spennende muligheter underveis. Er det stille, kan jeg fort kjede meg, sier Knutsen.

Knutsen forteller at hun er datadrevet og motiveres av netthandelsbransjen på grunn av dens umiddelbare målbarhet. Knutsen har gjennom sin erfaring i feltet blant annet arbeidet med større aktører som Coverbrands, Intersport, Villoid og Nytelse.

– Du ser så raskt om det du har gjort fungerer for sluttforbruker, eller ikke. Om kjøpsreisen i stor grad ikke gjennomføres er dette umiddelbart synlig, og du kan gjøre endringer som forbedrer brukeropplevelsen, forklarer Knutsen. 

Glenn Ingdahl tar med seg erfaring fra byråer og startups i London. Han har spesialisert seg på digitale brukeropplevelser og har arbeidet for kunder som ITV, Citibank, Yotel og Redbull.

Ingdahl lener seg nå mot UX for å i større grad kunne jobbe med konsepter og innsikt som knytter seg til mennesker og verdiskapning.

– Å bygge en merkevare handler om så mye mer enn bare en logo eller typografi. Det skal også være verdiskapende, forteller Ingdahl. 

– Verdien oppstår når folk utvikler en viss emosjonell tilknytning til det du lager, om det er et nytt produkt eller en teknologi som kan ta brukeropplevelsen ett steg videre, utover kun det rent praktiske, utdyper Ingdahl.

Ingdahl har i tillegg lang erfaring fra grafisk design og illustrasjon, noe som vil tilføre NoA Ignites kundeprosjekter en enda sterkere visuell identitet, og vil i høy grad komme både kunden og brukeren til gode.

– Jeg har bestandig blitt fortalt at det visuelle er en av mine styrker. Jeg både tegner og illustrerer på fritiden, noe jeg kan inkludere i mitt arbeid som UX- designer. Jeg opplever at det er en tydeligere bro mellom disiplinene design og UX i dag, avslutter Ingdahl.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS