If med stjernesignering fra Apeland og Manus
Forsikringsselskapet har sikret seg Ellen Paulsen som ny senior kommunikasjonsrådgiver: – Jeg jaktet på drømmejobben og fikk fulltreffer hos If.
– Vi kastet oss rundt og hentet Ellen da anledningen bød seg. En perfekt match av kompetanse og kjemi, sier kommunikasjonsdirektør i If, Andreas Handeland, i en pressemelding onsdag.
Etter nærmere 22 år i kommunikasjonsbyrået Apeland, samt en kort stopp innom det Schibsted-eide innholdsbyrået Manus, som nylig ble lagt ned, er Ellen Paulsen (46) ansatt som senior kommunikasjonsrådgiver i If.
Kastet seg rundt
Hun kommer inn og styrker forsikringsselskapets kommunikasjonsavdeling med solid kommunikasjons- og rådgivererfaring. Paulsen har jobbet med flere av Norges største merkevarer gjennom karrieren.
– Da Ellen brått ble ledig på markedet, var vi raske med å kaste oss rundt. Noen ganger oppstår det magi når mennesker blir kjent med hverandre. Når det grunnlaget følges opp med verdifull kompetanse og solid erfaring må dette kunne kalles en stjernesignering.
– Fikk fulltreffer
I januar kom nyheten fra Schibsted og beslutningen om å avvikle Manus AS, og det ble opplyst om at byrået sikter mot å holde driften gående ut mars 2023 for å levere på igangsatte oppdrag.
– Jeg jaktet på drømmejobben og fikk fulltreffer hos If – der det kilte litt ekstra i magen allerede i det første møtet! Strategisk historiefortelling er en viktig del av samfunnsoppdraget for å skape trygghet og forståelse. Det blir en fryd å bidra til det i et kunnskapsrikt og herlig lekent miljø, der nysgjerrighet og spørsmål møtes med stor entusiasme, sier Paulsen.
Kommunikasjonsdirektør Handeland legger til at Paulsen er en utmerket strategisk historieforteller med bred forståelse av hva kommunikasjonsfaget handler om.
– I tillegg har hun et humør og et engasjement som er helt fantastisk, og det passer oss som hånd i hanske.