Slik ser Wallcross sin nye identitet ut.

Bleed har gitt investerings­selskap ny identitet

Det familieeide investeringsselskapet Urbanium Gruppen har fått nytt navn og ny visuell identitet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg har tidligere samarbeidet med Bleed i flere prosjekter for visuell identitet, og liker den strukturelle tilnærmingen til kreativt arbeide. Dette er første gang vi sammen startet med blanke ark, i det som er et veldig personlig prosjekt, sier Andreas Pay, daglig leder og medeier i Wallcross i en pressemelding.

Wallcross investerer i teknologiselskaper med fokus på å redusere kostnader, forbedre prosesser og bidra positivt til samfunnet, innen en rekke bransjer. I

Navnet Wallcross springer ut fra familiens mangeårige engasjement i, og støtte til Røde Kors-programmet Nettverk etter Soning, som hjelper tidligere straffedømte tilbake til samfunnet.

Navnet kobler familiens personlige engasjement for å hjelpe tidligere innsatte tilbake til samfunnet, med investeringsstrategien om å gå inn i og hjelpe selskaper i en tidlig fase.

– Wallcross er en merkevare som allerede viser seg å bli gjenkjennbar i miljøet hvor vi er aktive. Den markerer noen gode, liberale verdier og har også rom til å kunne også utvikle seg over tid, sier Pay.

– Det har vært spennende å få jobbe med merkevare som har én fot i det personlige samfunnsengasjementet og én i den profesjonelle investeringsverden, sier partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia.

Powered by Labrador CMS