Hill+Knowlton årets byrå i Europa. Andreas Wabø her med europasjefen og sjefen for Europa og Midtøsten

Hill+Knowlton kåret til årets byrå i Europa

– Det er utrolig kult!

Publisert Sist oppdatert

(Frankfurt):- Det beviser bare det jeg har opplevd til nå, at det er et fantastisk bra nettverk og det er en stor familie.

Det sier Andreas Wabø, den nye sjefen på Hill+Knowltons norgeskontor.

På torsdagens SABRE Awards ble byråets europeiske avdeling kåret til årets byrå i Europa og alle Europatoppene var med på scenen for å ta imot prisen.

Også Wabø, som ikke legger skjul på at han har vært skeptisk til stor-familie-tankegangen.

– Jeg var jo skeptisk til det, for jeg har sett en del andre nettverk hvor man har snakket om at det er et godt samarbeid på tvers av nettverket eller byråene i nettverket. Men det her har jeg virkelig opplevd som at det er et stort selskap. og det synes jeg er veldig kult, sier han til KOM24.

– Hvilke rolle har den norske avdelingen i denne prisen her?

– Vi er jo med på veldig mye av det som skjer, også på den kreative siden, vi er en av få kreative hub-er i Europa. I tillegg har alle vi byråene i Europa spleiset på en hub i Amsterdam, så vi jobber veldig mye på kryss og tvers og sammen hele tiden på den kreative siden. Så jeg vil si vi har likeverdig rolle i dette som de andre byråene i Europa, sier han.

– Hvordan er det å begynne å få en sånn pris etter så kort tid i byrået. Hva tenker du om valget du har gjort?

– Jeg er jo stolt av folkene mine uavhengig av denne prisen her, jeg tenker at det er veldig hyggelig og så håper jeg det blir flere i årene som kommer. Det å vinne priser er først og fremst bekreftelse på at man gjør bra ting for kundene, sier Wabø.

Men Hill+Knowlton er ikke det eneste byrået med stort norsk kontor som har gjort det bra.

Også Rud Pedersen Public Affairs ble kåret til Europas beste public affairs company.

Grunnleggeren av byrået, Morten Rud Pedersen forteller til KOM24 at de aldri melder seg på konkurranser.

– Men i år ble vi oppfordret til å melde oss på, sier han.

Det endte altså med tre gull, der ett av dem var for å være europas beste public affairs byrå.

– Nå kan vi ikke melde oss på flere konkurranser, vi har jo hundre prosent uttelling her, sier han og ler.

Powered by Labrador CMS