Kommunikasjon og marked løftes inn i ledergruppen, og Anette Maltun Koefed blir kommunikasjons- og markedsdirektør i Wallenius Wilhelmsen.

Koefoed rykker opp i Wallenius Wilhelmsens konsernledelse

– En mer strategisk plassering av kommunikasjon- og markedsavdelingen vil bidra til at vi får bedre forståelse for bredden i vår virksomhet.

Publisert

Kommunikasjons- og markedsavdelingen i Wallenius Wilhelmsen løftes opp i toppledelsen for å sikre fart og gjennomføring av selskapets nye strategi, heter det i en pressemelding.

Shipping- og logistikkselskapet gjør endringer i organisasjonsstrukturen, der særlig teknologi og kundedialog forsterkes. I tillegg gjør konsernet endringer i sin organisasjonsstruktur, der teknologi og kundedialog forsterkes, og Anette Maltun Koefoed går inn i Lasse Kristoffersens ledergruppe i Wallenius Wilhelmsen.

– De endringene vi gjør i organisasjonen nå handler i størst grad om å sikre at vi fortsetter å være det foretrukne valget for våre kunder også i fremtiden. Klima, teknologi og compliance er de tre nøkkelområdene vi vektlegger langt sterkere i den nye strategien, sier konsernsjef Lasse Kristoffersen.

– Må kommunisere riktig

Og legger til at strategisk kommunikasjon og marked er en av forutsetningene for å lykkes fremover.

– Vi må kommunisere godt og riktig, både internt til våre ansatte, men også eksternt til en rekke ulike målgrupper. Jeg gleder meg til å få Anette inn i ledergruppen som Chief Communications and Marketing Officer.

Endringene trer i kraft 30. mars.

– Jeg er selvfølgelig glad for å få denne tilliten, fordi jeg mener at en mer strategisk plassering av kommunikasjon- og markedsavdelingen vil bidra til at vi får bedre forståelse for bredden i vår virksomhet, sier Maltun Koefoed.

Lang erfaring

Hun ble ansatt som kommunikasjonssjef i Wallenius Wilhelmsen i august 2021, og har de siste seks månedene også ledet markedsavdelingen.

Før dette var hun 18 år i Berg-Hansen i forskjellige roller, blant annet som ansvarlig for merkevare, intern- og eksternkommunikasjon og bærekraft.

Maltun Koefoed har tidligere jobbet innen media med blant annet produkt- og teknologiutvikling, PR, merkevare og journalistikk, og har lederutdannelse fra London Business School.

Powered by Labrador CMS