Koefoed rykker opp i Wallenius Wilhelmsens konsernledelse
– En mer strategisk plassering av kommunikasjon- og markedsavdelingen vil bidra til at vi får bedre forståelse for bredden i vår virksomhet.
Kommunikasjons- og markedsavdelingen i Wallenius Wilhelmsen løftes opp i toppledelsen for å sikre fart og gjennomføring av selskapets nye strategi, heter det i en pressemelding.
Shipping- og logistikkselskapet gjør endringer i organisasjonsstrukturen, der særlig teknologi og kundedialog forsterkes. I tillegg gjør konsernet endringer i sin organisasjonsstruktur, der teknologi og kundedialog forsterkes, og Anette Maltun Koefoed går inn i Lasse Kristoffersens ledergruppe i Wallenius Wilhelmsen.
– De endringene vi gjør i organisasjonen nå handler i størst grad om å sikre at vi fortsetter å være det foretrukne valget for våre kunder også i fremtiden. Klima, teknologi og compliance er de tre nøkkelområdene vi vektlegger langt sterkere i den nye strategien, sier konsernsjef Lasse Kristoffersen.
– Må kommunisere riktig
Og legger til at strategisk kommunikasjon og marked er en av forutsetningene for å lykkes fremover.
– Vi må kommunisere godt og riktig, både internt til våre ansatte, men også eksternt til en rekke ulike målgrupper. Jeg gleder meg til å få Anette inn i ledergruppen som Chief Communications and Marketing Officer.
Endringene trer i kraft 30. mars.
– Jeg er selvfølgelig glad for å få denne tilliten, fordi jeg mener at en mer strategisk plassering av kommunikasjon- og markedsavdelingen vil bidra til at vi får bedre forståelse for bredden i vår virksomhet, sier Maltun Koefoed.
Lang erfaring
Hun ble ansatt som kommunikasjonssjef i Wallenius Wilhelmsen i august 2021, og har de siste seks månedene også ledet markedsavdelingen.
Før dette var hun 18 år i Berg-Hansen i forskjellige roller, blant annet som ansvarlig for merkevare, intern- og eksternkommunikasjon og bærekraft.
Maltun Koefoed har tidligere jobbet innen media med blant annet produkt- og teknologiutvikling, PR, merkevare og journalistikk, og har lederutdannelse fra London Business School.