Årets birøkter ble Orkla, som var godt representert torsdag kveld.

Orkla fikk hederspris: – Som en av de største har vi et ansvar for å utvikle bransjen

Julie Undlien Wisth og resten av Orkla-gjengen fikk prisen som årets «birøkter» under ANFO Effekt.

Publisert Sist oppdatert

(Edderkoppen Scene, Oslo): Orkla ble kåret til «årets birøkter» på ANFO Effekt torsdag kveld.

Marketingdirektør i Orkla Confectionary & Snacks Norge, Julie Undlien Wisth, var svært fornøyd da prisutdelingen var over.

– Det er klart det er en ære å få denne prisen. Vi tar det som et tegn på at vi har levert solid arbeid fra alle selskapene våre gjennom flere år. Det er kanskje den største anerkjennelsen vi kan få, sier Wisth til KOM24.

Julie Undlien Wisth, marketingdirektør i Orkla Confectionary & Snacks Norge.

Årets birøkter tildeles en person eller virksomhet som har vært en ekstraordinær bidragsyter til bransjens faglige utvikling generelt, og til ANFO Effekt spesielt, over flere år.

Dette var sjuende gang prisen ble delt ut. Wisth synes det er ekstra stas at de får en pris for jobben de gjør for hele bransjen, og ikke bare for Orkla.

– Siden vi er en av Norges største annonsører, har vi selvfølgelig et ansvar med å både utfordre og utvikle bransjen som helhet. Både sammen med konkurrentene våre, og med byråene som vi samarbeider med. Vi får ta prisen som et tegn på at vi lykkes med nettopp det.

ANFO-sjef Jan Morten Drange var den som delte ut prisen på scenen. Han uttrykte at Orkla like gjerne kunne fått prisen tidligere.

– Vi har ikke tenkt at det «virkelig er på tide». Men ANFO Effekt har vært viktig for Orkla helt siden det ble arrangert for første gang. Vi har mye fokus på denne prisutdelingen internt, og vi lærer alltid mye av å delta her, sier Wisth.

For Orkla ble det også en fin kveld ellers. Blant annet vant Megan Muravez og Karoline Foss Young Lions Marketers-prisen, og får dermed reise til Cannes Lions.

– Jeg synes dette var en kjempebra og veldig inspirerende kveld. Det er også veldig kult å se andre annonsørers bidrag, og jeg gleder meg til å finne mer ut av hva som ligger bak de ulike casene. Det er der læringen virkelig ligger, sier Wisth.

Hun synes kvelder som denne gir gode muligheter for å møte andre annonsører og snakke om faget.

– Reklamebransjen har sine møteplasser og de er det mange av. Men dette er nok den viktigste for annonsørene, avslutter Wisth.

Powered by Labrador CMS