Vant Young Lions-pris - nå skal de til Cannes
Megan Muravez og Karoline Foss vant årets Young Lions Marketers-pris på ANFO Effekt.
(Edderkoppen Scene, Oslo): Årets Young Lions Marketers-pris på ANFO Effekt gikk til Megan Muravez og Karoline Foss, som begge jobber i Orkla Confectionary & Snacks. Arbeidet de vant for var for merkevaren Stratos.
Muravez er activation manager, mens Foss jobber som brand manager.
– Vi gikk jo for gull, og vi sa vel at vi hadde et mål. Men det var sykt mange flinke folk med, blant annet flere fra Orkla. Vi visste at konkurransen var ster, sier Karoline Foss til KOM24 like etter å ha mottatt prisen.
Seieren betyr at de får reise til Frankrike og Cannes i juni for å konkurrere i samme kategori, men med internasjonal konkurranse.
– Vi har ikke tenkt så mye på jobben vi skal gjøre før Cannes enda, men vi skal fortsette flyten. Nå har vi bevist at vi kan, så vi kan i Cannes også, slår Muravez fast.
Casen de jobbet med ble utført på vegne av Care. De omtaler oppdraget som spennende og inspirerende.
Både Muravez og Foss er 25 år gamle, og har jobbet i Orkla i to år. De kunne nesten ikke tro det da deres navn ble lest opp i salen.
– Da juryen leste begrunnelsen, tenkte jeg «der røyk den», for å være ærlig. Det hørtes så bra ut. Men det var utrolig gøy at det faktisk var oss, sier Muravez.
Nedenfor kan du lese hele juryens begrunnelse:
Årets Young Lions Marketers besvarelser og presentasjoner bærer preg av et gjennomgående svært høyt nivå, både på idé og presentasjonsteknikk. Juryen hadde en særdeles vanskelig oppgave med å vurdere de enkelte teamene opp mot hverandre.
Allikevel, vinnerteamets idé og presentasjonsevner uttrykker en helt egen samstemthet, de spiller hverandre gode og har eksepsjonelt god flyt i presentasjonen. Idéen benyttet i denne besvarelsen mener juryen allerede har styrket teamets egnethet og forberedelse til å kunne konkurrere internasjonalt i Cannes Young Lions Marketer.
I tillegg til at vi ikke har den minste tvil om at teamet har svært gode presentasjonsevner og ville takle presset i en internasjonal konkurranse, er idéen ganske enkelt genial og vil kunne brukes som god forberedelse og inspirasjon i Cannes. Vinnterteamets besvarelse treffer også spikeren helt på hodet hva gjelder briefholder, Care, sitt hovedbudskap: «Unwrapping her potential».