Disse kjemper om å bli Young Lions fra Norge
Denne artikkelen er over to år gammel.
Hvert år sponser ANFO den delen av konkurransen Young Lions som retter seg til unge markedsførere på annonsørsiden. Gjennom en casebasert konkurranse er det ANFO sin oppgave å få frem ungt markedsførings team fra en av deres medlemmer.
Young Lions Norge representert av CAPA holder sju konkurranser denne våren. ANFO vil stå for Marketer, Mediebyråforeningen står for Media, Grafill for Design, INMA for Digital, Kreativt Forum for Film, Abelia for PR og Amedia for Print.
ANFO sin jury består av norske annonsører som kårer et vinnerteam til å representere Norge i den internasjonale konkurransen.
Forutsetningen for å delta er at du er annonsør og at begge deltagerne er under 31 år.
Caset som briefes tar utgangspunkt i en aktuell problemstilling, i år presentert av Mental Helse Ungdom. Det handler følgelig om unge menneskers mentale helse. Presentasjonen og Q&A som er på 10 min gjøres foregår på engelsk.
Fire team har presentert for juryen:
- Megan Muravez og Siri Rygh Jerndahl fra Orkla Confectionary & Snacks
- Stine Charite Trzcinski Thendrup og Stina Pettersen fra Norsk Rikstoto
- Niroshan Roman og Mathias Flo Hjetland fra DNB
- Helene Røiseland Strømme og Marte Slaastad Rudberg fra Storebrand.
- Den norske vinneren blir avslørt 17. mars på årets ANFO Effekt.