Tidenes første norske gull i Young Lions Marketeers!
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Dette her er helt uvirkelig! Vi hadde en god følelse på arbeidet vi leverte, men man kokurrerer jo mot de beste markedsførerne fra hele verden. Så at vi skulle stikke av med seieren, som det første norske teamet gjennom tidene, kunne vi bare drømme om. Jeg tror det vil ta litt tid før dette virkelig går opp for oss.
Det sier Henrik Norem og Marie Mauseth som vant årets markedsfører under Young Lions 2021. De vant med markedskampanjen «Make the World a Sweeter Place» sammen med Nidar og One Young World.
De er med det de første norske til å vinne Young Lions Marketeers.
Young Lions er en internasjonal konkurranse som gir ut pris for årets PR, Media, Markedsfører, Digital, Print, Film og Design. Konkurransen er for dem under 30 år, og er junior-konkurransen til Cannes Lions. I år var det rundt 75 land som konkurrerte digitalt under konkurransen, som ble utsatt ett år på grunn av korona-pandemien. Young Lions er junior konkurransen til Cannes Lions og er representert av unge markedsførere under 30 år.
– Både Marie og jeg er veldig glade for å ha løst denne casen med hverandre, sier Henrik Norem i pressemeldingen.
– Vi har jobbet sammen gjennom studiene, skrevet masteroppgave sammen, og deler i dag ansvar for Nidar-merkevaren i Orkla sammen. Så det at vi går til topps som et team føles rett og slett riktig, sier han.
Teamet fra Orkla vant den nasjonale konkurransen i 2020 i samarbeid med ANFO og Capa. De jobber i dag med Nidar, og bestemte seg for å inkludere den kjente merkevaren sammen med One Young World. Briefen deres besto i å lage en nasjonal kampanje som skulle rekruttere unge mennesker til The One Young World Academy.
Årets vinnere vil bli premiert sammen med vinnerne under Cannes Lions Live i år. Festivalen varer fra 21. juni til 25. juni i år, og vil være digital.