Siri Løkting(30) fra Hamar studerer bachelor i PR og kommunikasjon ved Høyskolen Kristiania.

#Kommunikasjonsstudenten

Siri ser opp til tekstdoktoren Christine Calvert: – Hun kan å selge, og hun kan å formulere seg

Dagens student i #kommunikasjonsstudenten er Siri Løkting.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I spalten #Kommunikasjonsstudenten ønsker KOM24 å sette fokus på studentene, og bransjens framtidige ansatte. I spalten får de fortelle om alt fra hvorfor de har valgt sin studieretning til hvilke forventninger og tanker de har om bransjen de er på vei inn i.

Studenten i dag er Siri Løkting som studerer bachelor i PR og kommunikasjon ved Høyskolen Kristiania.

– Hvorfor valgte du akkurat dette studiet?

– Fordi jeg syns strategisk kommunikasjon er et ekstremt spennende fag, og er noe jeg ønsker å være med å utvikle for bedrifter videre i fremtiden.

– Hva tenker du om jobbmulighetene som finnes i kommunikasjonsbransjen?

– Jeg tenker det er ekstremt mange jobbmuligheter. Det er mange bransjer og bedrifter som har en godt opparbeidet kommunikasjonsavdeling, og ønsker å ekspandere. I tillegg er det flere store og små bedrifter som ser et økende behov for egen kommunikasjonsansvarlig (eller avdeling) - noe som tyder på at den digitale verden går fremover, og flere og flere trenger bistand til å håndtere visse situasjoner. Ergo, jeg tror det ikke er vanskelig å få jobb etter endt studier.

– Hvorfor er kommunikasjon viktig for deg?

– Etter mitt perspektiv er kommunikasjon viktig for å få frem det budskapet som er ønsket. Jeg er opptatt av resultater og omsetning, men like gjerne omdømme - og for meg er det derfor viktig å kunne kommunisere på en riktig og god måte slik at budskapet ikke blir tolket feil. Eller får negativ virkning.

– Har du et forbilde/inspirasjonskilde i bransjen?

– Jeg syns Christine Calvert er en ekstremt god til å kommunisere, og veldig flink med språk. Hun kan å selge, og hun kan å formulere seg - og dette mener jeg er viktige egenskaper og ha med seg inn i kommunikasjonsarbeidet.

– Hva tenker du er viktig for å kommunisere godt?

– En er nødt for å ha god kunnskap om det som er ønskelig å kommunisere ut til kunder og interessenter. Og ikke minst kunne arbeide kreativt og innovativt budskapet, eller produktet on det gjelder det. Det er også viktig å kjenne til hvem du ønsker at skal høre å se det du ønsker og få frem, det er derfor en kritisk del av arbeide å utføre godt analysearbeid slik at man stiller godt forberedt til budskapet/produktet skal slippes.

Powered by Labrador CMS