ANFO Effekt: Try Opt og Minimeis stakk av med gull i Smart singel
– Vinneren av Smart Singel 2020 får det til å virke lekende lett!
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Nå ble jeg veldig sjokkert, men da har vi oppnådd noe vi tenkte, sier en glad gullvinner i Sofienbergparken, Lars Rimstad fra Try Opt, da han tidligere denne uken ble overrasket med gull i kategorien Smart singel 2020, under årets prisutdeling hos ANFO.
Over 50 konkurrenter
ANFO Effekt har engasjert hele bransjen gjennom åtte år og har fått inn nærmere 1000 Effekt-case. Dette er eksempler som viser at markedsføring gjør en forskjell for bedrifter og merkevarer.
Årets prisutdeling ble ikke den vanlige festen som normalt sett var, men i løpet av torsdagen blir vinnerene kåret via deres nettsider.
Første pris ut er i kategorien Smart singel.
Det var over 50 case som ble levert inn, men det var Try Opt og Minimeis med Verden på dine skuldre, som stakk av med seieren.
Juryen skriver i sin begrunnelse at de lar seg imponere over gjennomføringsevnen, som både er strukturert og smart.
Økte omsetningen fra 2 til 200 millioner kroner
– Ingen tvil om at dette har vært nøkkelen til suksess og grunnen til at merkevaren har kunnet vokse så pass raskt på så pass kort tid. Et godt stykke håndverk gjenspeiles også i selve caset, som er lett å lese, lett å like og ikke minst lett å la seg imponere av, skriver de og sier videre at det er litt som når man løftes opp på noens skuldre og endelig får et helhetlig og perfekt perspektiv på verden.
– Fra lille Norge har Minimeis tatt verden med storm og øker sin omsetning fra to til 200 millioner kroner på bare to år. Vi gleder oss til fortsettelsen og gratulerer Minimeis som årets vinner av Smart Singel.
Mills med RED dentsu X, Design House og Schibsted, EpiGuard med MSL Group og Talkmore med Aller Media og OMD ble alle hedret med diplom. Volvo sammen med Mindshare, Grey og Xaxis og Ringnes med Marvelous og UM fikk henholdsvis bronse og sølv i kåringen.