Morten Ramm gjør narr av Red Dentsu Xs reklamespråk
– Vi ser poenget hans, sier selskapet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg skjønner at det er en bransjegreie, men Red har sponsa innlegget, og hadde jeg gått på Westerdals på tekstlinja, hadde ikke dette vært drømmen min etter endt utdannelse og 270.000 i studielån, sier Morten Ramm til Kampanje.
Det var på tirsdag Ramm la ut et innlegg på sin egen Instagram-konto,Rammnieu der han stilte spørsmålstegn ved språkbruken i et innlegg som Red Dentsu X hadde delt og brukt penger på å sponse på Instagram. Innlegget var en hyllest til seg selv og kunden Grillstad etter at de stakk av med flere priser under årets ANFO Effekt.
«Det koster litt gryn å gjennomføre tekstlinja på Westerdals, men det er så verdt det når teamet ditt står der med gull i Smart Multi og samtidig blir tildelt TNS Innsiktspris i ANFO Effekt gjennom samarbeid med RED dentsu X og Grilstad som klarte å oppnå fantastiske resultater for sin merkevare ved å forene category entry points med distinctive brand assets for Fjordskinke ved hjelp av økt mental tilgjengelighet», skriver han i innlegget på Instagram.
– I og med at det er et sponset innlegg fra Red Dentsu X regner jeg med at det er de som benytter seg av disse begrepene og brer om seg med et språk som er litt «annorlunda», sier Ramm til Kampanje.
Bransjebladet har og snakket med inovasjonsdirektør Inge Hofstad Kjeilen i Red Dentsu X, som sier de synes det er en morsom greie fra Ramm.
– Reaksjonen fra de ansatte var hyl-latter. Vi har såpass selvironi at vi ser at tittelen vi skrev er veldig kompleks og veldig bransjespråk-aktig. Vi ser poenget hans og synes det er veldig morsomt lite pek, sier han.