Gullet i kategorien «årets kampanje overfor egne medarbeidere» gikk til Sopra Steria med kampanjen «Alt annet enn et talkshow»

Sopra Steria arrangerte escape room og digital festival for sine egne medarbeidere - nå får de pris

– Å vinne i denne kategorien er en kjempemotivasjon i arbeidet vårt videre, sier Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Sopra Steria, Skandinavia.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

ANFOs Magnet Awards er i gang, og det skal deles ut 19 priser i syv ulike kategorier. Nå er tiden inne for å kåre årets beste kampanje innenfor kategorien «årets kampanje overfor egne medarbeidere».

McDonalds «Stjel våre ansatte» mottok bronse i denne kategorien, og Hennig Olsen is sin kampanje «Uten grenser» fikk sølvet.

Gullet gikk til Sopra Steria med kampanjen «Alt annet enn et talkshow».

– Å stadig engasjere, overraske og inspirere mer enn 2000 medarbeidere, er helt klart en stor utfordring. Men å lykkes med det, er helt avgjørende for å skille oss ut som arbeidsgiver og beholde de dyktige folkene vi har hos oss. Derfor er det utrolig gøy å få denne anerkjennelsen for vårt arbeid overfor egne medarbeidere - spesielt når vi er i selskap med så mange andre dyktige organisasjoner! Å vinne i denne kategorien er en kjempemotivasjon i arbeidet vårt videre, sier Kristin Blix-Elton, Markeds- og kommunikasjonsdirektør, Skandinavia i en pressemelding.

Juryen sier følgende om Sopra Sterias kampanje:

«Det siste året har vært annerledesåret der alt stengte ned og mange selskaper trykket på bremsen, også når det gjaldt investeringer i egne medarbeidere. Prisen for Årets kampanje mot egne medarbeidere går til et selskap som gjorde det stikk motsatte. De ønsket å skape engasjement og forsterke den gode kulturen gjennom flere arrangementer som både skulle være underholdende, lærerik og inspirerende. De ønsket å gi de ansatte nye brukeropplevelser. Det klarte de. Gjennom bruk av flere ulike og kreative elementer, som actionfilm, digital Escape Room, interaktiv digital festival og personlig hilsen til hver enkelt i musikkvideo, klarte de å skape en begeistring som medarbeiderne selv stolt kunne viste frem eksternt i egne sosiale medier. Denne kampanjen viser at investeringer i egne medarbeidere kan være vel verd, også i nedgangstider».

Vinner: egne medarbeidere

ValørSelskapKampanjenavn
GullSopra SteriaAlt annet enn talkshow
SølvHennig-Olsen isUten grenser
BronseMcDonaldsStjel våre ansatte

Powered by Labrador CMS