Fredrik Pettersson, teknologidirektør i ANFO.
Fredrik Pettersson er teknologidirektør i ANFO.

Måtte utsette frist: – bransjen står i en skvis

ANFO måtte utsette fristen for å levere bidrag til Martech Awards.

Publisert Sist oppdatert

– Vi gir som regel alltid en utsettelse på konkurransene i ANFO. Dette har vært vanlig praksis både med MarTech, Magnet og Effekt, skriver Fredrik Petterson i en e-post til KOM24.

Han er teknologidirektør i ANFO, og jurygeneral i Martech Awards. 

Prisutdelingen arrangeres årlig, og årets utgave fil foregå onsdag 20. november. Dette er tredje gang det blir arrangert.

Den opprinnelige fristen for innsending var søndag 13. oktober. Nå er den utsatt til torsdag 17. oktober.

Det har vært mulig å sende inn bidrag siden 27. august. Hvor mange som er kommet inn, ønsker ikke Petterson å si noe om.

Fjorårets arrangement var på Brød & Sirkus i Oslo. Det er enda ikke bestemt hvor årets utdeling finner sted.

– Vi går ikke ut med antall innsendte case for i år eller i fjor. Vi håper som alltid på et stort antall caser, men tar også innover oss at bransjen står i en skvis med lite ressurser og stort arbeidspress, skriver han.

Petterson mener det er viktig å delta fordi det er en unik sjanse til å vise frem innovative løsninger innen markedsføring som man har jobbet med det siste året.

Det er mulig å sende inn arbeider som er gjennomført eller påbegynt i tidsrommet fra 1. november i 2023 til og med innsendingsfristen.

– Konkurransen er også en arena som kan åpne dører til nye muligheter, både når det gjelder samarbeid og kunder. Til slutt bidrar konkurranser som Martech Awards til kunnskapsdeling på tvers av bransjen og det er alle tjent med, skriver Petterson.

Han opplyser videre om prisene for å delta, som er på 5 595 kroner dersom man er medlem av ANFO. For de som ikke er medlem er prisen 6 595 kroner. Dersom man sender inn samme case i flere kategorier, får man 50 prosent rabatt på de øvrige kategoriene.

I fjor var det ni kategorier, mens det i år er åtte. Prisen for årets tech geek, som i fjor gikk til Sofie Cappelen i Orkla, deles ikke ut i år. 

Dermed er det kategoriene B2B, B2C, innovasjon, AI-generert innhold, datadrevet innsikt, lojalitetsprogram, non-profit og søk som gjenstår.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS