Kritiserer Bud Light-morselskap for manglende håndtering av hets
– Jeg ventet på at selskapet skulle ta kontakt, men det gjorde de aldri
Anheuser-Busch InBev (AB InBev), morselskapet til Bud Light, har vært i hardt vær etter en sponsoravtale med transinfluenseren Dylan Mulvaney.
Kampanjen, som bestod av en Instagrampost, har blitt dårlig mottatt av noen av Bud Lights kjøpere, og salget har stupt i etterkant. Mye av kritikken retter seg mot Mulvaney som transperson, og hun har mottatt mye hets i kjølvannet av kampanjen.
Nå kritiserer Mulvaney AB InBev for manglende støtte, og at de har latt henne i stikken, melder AdAge.
– Jeg ventet på at selskapet skulle ta kontakt, men det gjorde de aldri, sier Mulvaney i en video på Instagram.
Ifølge henne har hun blitt etterlatt til seg selv for å håndtere hetsen hun har opplevd som følge av sponsorkampanjen.
– At et selskap hyrer inn en transperson for og så ikke støtte dem offentlig, er for meg verre enn å ikke hyre en transperson i det hele tatt. Det gir kunder tillatelse til å være så hatefull og transfobisk som de vil.
AB InBev har ikke adressert Mulvaneys kritikk direkte, men en talsperson for selskapet sier:
– Vi forblir forpliktet til programmene og partnerskapene vi har inngått over tiår med organisasjoner som strekker seg over flere miljø, inkludert de i LHBTQ+-miljøet.