Kommunikasjonsbyrå lanserer egen bærekrafts-camp
Får kjendishjelp til å gjøre konferansen mer synlig.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Målet med Green Camp er å skape en arena for samarbeid på tvers av miljøer, slik at vi kan hjelpe hverandre med kommunikasjonsutfordringer når det kommer til bærekraft, sier initiativtaker og daglig leder i Nr. 17, Tanja Schøien i en pressemelding.
Tanken er at Green Camp skal veilede, inspirere og gi campdeltakerne nyttige verktøy i arbeidet med å kommunisere bærekraft.
– Bedre formidling
Det blir parallelle sesjoner i ulike saler, der aktører som NRK, Schibsted, Nationaltheatret, Øyafestivalen og Awake allerede er booket inn som innholds- og foredragsressurser.
Jenny Skavlan, som har et sterkt bærekraftsengasjement for gjenbruk av klær, skal være konferansier på Green Camp.
– Jeg tror på at man gjennom samarbeid og nytenkning kan skape enda bedre formidling og kommunikasjon rundt hva bærekraft kan være, sier Jenny Skavlan i pressemeldingen.
Nr. 17 er et kommunikasjonsselskap med fokus på samarbeid, og har som målsetning at Green Camp kan forene aktører fra ulike sektorer og miljøer og at deltakerne kan finne gode samarbeidspartnere for veien videre. Selv har Nr. 17 inngått et samarbeid med Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO).
- Vi i MFO var ute etter gode samarbeidspartnere for å sette bærekraft og kommunikasjon på agendaen og da Nr. 17 la frem sine planer for oss, så skjønte vi fort at dette var riktig arena for oss og våre medlemmer, sier daglig leder av MFO, Anna Hvinden.
Medlemmene etterspør mer innhold
– Vi likte godt ambisjonene til Nr. 17 og vi vet også at våre medlemmer har etterspurt mer innhold og kunnskap om tematikken, sier Hvinden.
Nr. 17 har fått støtte fra Oslo kommune og fylkeskommune til å sette fokus på viktigheten av kommunikasjon i arbeidet med bærekraft, og konferansen er myntet særlig på markeds- og kommunikasjonsfolk som jobber i små og mellomstore selskaper. Nr. 17 er ute etter flere samarbeid, og håper å kunne skape en arena for samarbeid på tvers av næringsliv, kunnskapsmiljøer og offentlige institusjoner.