Storebrand lanserer nytt kommunikasjonskonsept
«Fremtidsforestillinger» er det første uttaket i det nye konseptet.
Torsdag lanserer finanskonsernet Storebrand første uttak i det som er en omfattende kampanje, og går live denne uken på tv med nye filmer som har fått navnet «Fremtidsforestillinger».
I filmene møter vi forskjellige par og familier som i en slags improlek, forestiller seg hvor de er noen år frem i tid.
– Altfor mange utsetter eller unngår å ta stilling til egen fremtid. Kanskje på grunn av alvoret som ligger i det, eller at det oppleves som litt vanskelig. Vi ønsker å hjelpe folk til å ta grep i dag for den fremtiden de ønsker seg – rett og slett å investere i fremtiden, sier markedsdirektør i Storebrand, Camilla Haveland, i en pressemelding.
Hun forteller at filmene viser folk som har funnet en litt artigere måte å ta stilling til fremtiden på, og håper at filmene kan inspirere folk til å ta praten.
Kampanjen, som er utviklet med Per Høj, er det første uttaket i et nytt kommunikasjons-konsept. Storebrand ønsker å vise frem bredden av det de har å tilby gjennom ulike situasjoner og livshendelser folk kan kjenne seg igjen i.
– Det kan være utfordrende å ha fremtidstro om dagen, men nettopp derfor er det viktig å være bevisst på hvilken fremtid du ønsker deg og hva du kan gjøre i dag for å få den. Fremtidsoptimisme kan fort bli svulstig, så i stedet for å gjøre det for stort og fjernt for folk, kan man snakke om fremtid på vanlige folks premisser, sier rådgiver og byråleder, Håkon Fretheim.
Filmene er produsert av svenske B-Reel Films med Sacarias Kiusalaas på regi. Anna Sundbom og Fiffi Kjell har vært produsenter.
Leder for merkevare og kundeopplevelse Charlotte Hillestad og reklameansvarlig Joachim Skageng har hatt ansvaret hos Storebrand. Flere elementer fra den nye kampanjen kommer på lufta fremover, blant annet på radio, digitalt og i sosiale medier.
– Så stay tuned!, avslutter Haveland.